WEKO3
アイテム
探究学習における評価のあり方 : 河川・水教育の実践から
https://doi.org/10.15027/53784
https://doi.org/10.15027/5378489b4e331-bd4d-4133-be64-e67fb7d08137
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-05-01 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 探究学習における評価のあり方 : 河川・水教育の実践から | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | Assessment in Inquiry Learning: From the Practice of River and Water Education | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 作成者 |
金沢, 緑
× 金沢, 緑
|
|||||||||
| アクセス権 | ||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
| 権利情報 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2023 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | evaluation | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | inquiry learning | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | river and water education | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | personal interest | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 評価 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 探求学習 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 河川・水教育 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 個人的興味 | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述 | The purpose of this study is to obtain clues for evaluating the practice of river and water education in inquiry learning by analyzing learners' utterances. The practice of river and water education fosters scientific knowledge understanding and practical attitudes that form the river basin concept. For example, children form an image of rivers through the practice of "how water flows" in science classes, but this image is often far removed from the reality of the rivers around them. Underlying this is the difference of inductive assessment of subject matter and assessment of inquiring study, but both teachers and children have difficulty in recognizing this fact. In the evaluation of inquiry learning, the state of children's motivation must be observed attitude, but there is no established method of evaluation. The evaluation of inquiry learning must focus on the state of the child's motivation, but there is no established method of evaluation. A matrix that observes motivation is the basis for identifying the learner's process of inquiry and for assessing learner-centered learning through river and water education | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.15027/53784 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| 開始ページ | ||||||||||
| 開始ページ | 39 | |||||||||
| 書誌情報 |
ja : 学習開発学研究 en : Journal of Learning Science 号 15, p. 39-47, ページ数 9, 発行日 2023-03-30 |
|||||||||
| 旧ID | 53784 | |||||||||