ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 15号

探究学習における評価のあり方 : 河川・水教育の実践から

https://doi.org/10.15027/53784
https://doi.org/10.15027/53784
89b4e331-bd4d-4133-be64-e67fb7d08137
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_15_39.pdf JEducSci_15_39.pdf (1.3 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-05-01
タイトル
タイトル 探究学習における評価のあり方 : 河川・水教育の実践から
言語 ja
タイトル
タイトル Assessment in Inquiry Learning: From the Practice of River and Water Education
言語 en
作成者 金沢, 緑

× 金沢, 緑

ja 金沢, 緑

en KANAZAWA, Midori

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2023 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 evaluation
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 inquiry learning
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 river and water education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 personal interest
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 評価
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 探求学習
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 河川・水教育
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 個人的興味
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to obtain clues for evaluating the practice of river and water education in inquiry learning by analyzing learners' utterances. The practice of river and water education fosters scientific knowledge understanding and practical attitudes that form the river basin concept. For example, children form an image of rivers through the practice of "how water flows" in science classes, but this image is often far removed from the reality of the rivers around them. Underlying this is the difference of inductive assessment of subject matter and assessment of inquiring study, but both teachers and children have difficulty in recognizing this fact. In the evaluation of inquiry learning, the state of children's motivation must be observed attitude, but there is no established method of evaluation. The evaluation of inquiry learning must focus on the state of the child's motivation, but there is no established method of evaluation. A matrix that observes motivation is the basis for identifying the learner's process of inquiry and for assessing learner-centered learning through river and water education
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53784
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 39
書誌情報 ja : 学習開発学研究
en : Journal of Learning Science

号 15, p. 39-47, ページ数 9, 発行日 2023-03-30
旧ID 53784
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:29:30.611656
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3