WEKO3
アイテム
教員養成課程の大学生が持つ児童のつまずきの認識に関する一考察 : 大学での模擬授業をより実践的に行うために
https://doi.org/10.15027/53783
https://doi.org/10.15027/53783a770132e-863b-463d-a46a-9c73fad0fbdc
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-05-01 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 教員養成課程の大学生が持つ児童のつまずきの認識に関する一考察 : 大学での模擬授業をより実践的に行うために | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | A study on the recognition of elementary school students' mistakes by university students in the Faculty of Education: To make simulated mathematics classes at university more practical | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 作成者 |
保森, 智彦
× 保森, 智彦
|
|||||||||
| アクセス権 | ||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
| 権利情報 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2023 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | faculty of education student | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | mistake | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | elementary school student | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | arithmetic | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | simulated class | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 教員養成課程 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | つまずき | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 児童 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 算数 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 模擬授業 | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述 | The purpose of this research is to investigate how university students in the faculty of education perceive mistakes made by elementary school students. In the research method, a researcher gave the following tests to university students in the faculty of education. 1) Predict elementary school students' mistakes. 2) Think about how to teach elementary school students' mistakes. The results revealed two things: 1) University students should learn to make realistic mistakes with elementary school students; 2) University students should learn how to teach according to the mindset of the child who made the mistake. | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.15027/53783 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| 開始ページ | ||||||||||
| 開始ページ | 29 | |||||||||
| 書誌情報 |
ja : 学習開発学研究 en : Journal of Learning Science 号 15, p. 29-38, ページ数 10, 発行日 2023-03-30 |
|||||||||
| 旧ID | 53783 | |||||||||