WEKO3
アイテム
英語の学習動機づけの「維持」に及ぼす要因の検討
https://doi.org/10.15027/53781
https://doi.org/10.15027/5378148b9b27e-5b39-41cd-97cb-0f7725bbe7e1
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-05-01 | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | 英語の学習動機づけの「維持」に及ぼす要因の検討 | |||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | Investigating Effective Factors for Maintaining the Motivation of English Learners | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 作成者 |
青木, 多寿子
× 青木, 多寿子
× 鈴木, 宏太郎
× 梅本, 菜央
|
|||||||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
| 権利情報 | ||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2023 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | English learner | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | Maintaining the Motivation | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | job orientated learners | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | non job oriented learners | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | admiration | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 英語学習者 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 動機づけの維持 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 仕事で使う学習者 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 仕事で使わない学習者 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | あこがれ | |||||||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||||||
| 内容記述 | Continuous learning is essential to master English. Thus, we investigated how the motivation of English learners could be maintained. Four factors were examined; competitiveness with oneself or with one’s friends, the desire for validation in connection with various situations, and the admiration for fluent English speakers. Participants were divided into two groups: the first comprised students who planned to use English in the future, and the second, those who had no such plan. A multiple regression analysis was carried out with both groups, with the “maintenance of motivation" score as a dependent variable and the factors being investigated as independent variables. For the first group, “competitiveness with their selves" and “admiration for their English teachers" had a positive effect on the participants’ scores, whereas “competitiveness with other people" had a negative effect. For the second group, “admiration for their teachers" and “admiration for non-teachers" had a positive effect. Lastly, we also discussed what is needed to keep learners’ motivation from the viewpoint of English teachers. | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||||||
| ID登録 | 10.15027/53781 | |||||||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
| 開始ページ | ||||||||||||||||||
| 開始ページ | 11 | |||||||||||||||||
| 書誌情報 |
ja : 学習開発学研究 en : Journal of Learning Science 号 15, p. 11-18, ページ数 8, 発行日 2023-03-30 |
|||||||||||||||||
| 旧ID | 53781 | |||||||||||||||||