ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 15号

英語の学習動機づけの「維持」に及ぼす要因の検討

https://doi.org/10.15027/53781
https://doi.org/10.15027/53781
48b9b27e-5b39-41cd-97cb-0f7725bbe7e1
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_15_11.pdf JEducSci_15_11.pdf (830.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-05-01
タイトル
タイトル 英語の学習動機づけの「維持」に及ぼす要因の検討
言語 ja
タイトル
タイトル Investigating Effective Factors for Maintaining the Motivation of English Learners
言語 en
作成者 青木, 多寿子

× 青木, 多寿子

ja 青木, 多寿子

en AOKI, Tazuko

Search repository
鈴木, 宏太郎

× 鈴木, 宏太郎

ja 鈴木, 宏太郎

en SUZUKI, Kotaro

Search repository
梅本, 菜央

× 梅本, 菜央

ja 梅本, 菜央

en UMEMOTO, Nao

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2023 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 English learner
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Maintaining the Motivation
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 job orientated learners
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 non job oriented learners
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 admiration
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 英語学習者
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 動機づけの維持
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 仕事で使う学習者
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 仕事で使わない学習者
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 あこがれ
内容記述
内容記述 Continuous learning is essential to master English. Thus, we investigated how the motivation of English learners could be maintained. Four factors were examined; competitiveness with oneself or with one’s friends, the desire for validation in connection with various situations, and the admiration for fluent English speakers. Participants were divided into two groups: the first comprised students who planned to use English in the future, and the second, those who had no such plan. A multiple regression analysis was carried out with both groups, with the “maintenance of motivation" score as a dependent variable and the factors being investigated as independent variables. For the first group, “competitiveness with their selves" and “admiration for their English teachers" had a positive effect on the participants’ scores, whereas “competitiveness with other people" had a negative effect. For the second group, “admiration for their teachers" and “admiration for non-teachers" had a positive effect. Lastly, we also discussed what is needed to keep learners’ motivation from the viewpoint of English teachers.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53781
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 11
書誌情報 ja : 学習開発学研究
en : Journal of Learning Science

号 15, p. 11-18, ページ数 8, 発行日 2023-03-30
旧ID 53781
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:29:09.035097
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3