ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 15号

大学生におけるアクティブラーニング型授業に対する取り組み方と性格特性との関連性

https://doi.org/10.15027/53780
https://doi.org/10.15027/53780
2eb27eec-1ea7-40b5-9d60-c22917247d2a
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_15_3.pdf JEducSci_15_3.pdf (921.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-05-01
タイトル
タイトル 大学生におけるアクティブラーニング型授業に対する取り組み方と性格特性との関連性
言語 ja
タイトル
タイトル The relationship between the student’s attitude toward active learning and their personality traits
言語 en
作成者 田口, 雅徳

× 田口, 雅徳

ja 田口, 雅徳

en TAGUCH, Masanori

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2023 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Active learning
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Personality Traits
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Undergraduates
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 アクティブラーニング
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 性格特性
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 大学生
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to clarify the relationship between the student’s attitude toward active learning and their Big Five personality traits. The participants were 278 undergraduates from Tokyo and surrounding areas, who were asked to answer the questionaries of Japanese Ten Item Personality Inventory and Active Learning Scale. The Results of regression analysis revealed that the “General Factor" of Active Learning Scale was affected by the personality traits of “Extraversion" Agreeableness", Neuroticism" and “Openness" and that the factor of “Externalization" in Active Learning Scale was affected by the personality traits of “Conscientiousness", “Openness" and “Extraversion". These results indicated that the student’s personality traits might make a difference to the educational outcomes based on the practice of active learning.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53780
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 3
書誌情報 ja : 学習開発学研究
en : Journal of Learning Science

号 15, p. 3-10, ページ数 8, 発行日 2023-03-30
旧ID 53780
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:29:01.975614
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3