WEKO3
アイテム
大学生におけるアクティブラーニング型授業に対する取り組み方と性格特性との関連性
https://doi.org/10.15027/53780
https://doi.org/10.15027/537802eb27eec-1ea7-40b5-9d60-c22917247d2a
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-05-01 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 大学生におけるアクティブラーニング型授業に対する取り組み方と性格特性との関連性 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | The relationship between the student’s attitude toward active learning and their personality traits | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 作成者 |
田口, 雅徳
× 田口, 雅徳
|
|||||||||
| アクセス権 | ||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
| 権利情報 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2023 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Active learning | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Personality Traits | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Undergraduates | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | アクティブラーニング | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 性格特性 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 大学生 | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述 | The purpose of this study is to clarify the relationship between the student’s attitude toward active learning and their Big Five personality traits. The participants were 278 undergraduates from Tokyo and surrounding areas, who were asked to answer the questionaries of Japanese Ten Item Personality Inventory and Active Learning Scale. The Results of regression analysis revealed that the “General Factor" of Active Learning Scale was affected by the personality traits of “Extraversion" Agreeableness", Neuroticism" and “Openness" and that the factor of “Externalization" in Active Learning Scale was affected by the personality traits of “Conscientiousness", “Openness" and “Extraversion". These results indicated that the student’s personality traits might make a difference to the educational outcomes based on the practice of active learning. | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.15027/53780 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| 開始ページ | ||||||||||
| 開始ページ | 3 | |||||||||
| 書誌情報 |
ja : 学習開発学研究 en : Journal of Learning Science 号 15, p. 3-10, ページ数 8, 発行日 2023-03-30 |
|||||||||
| 旧ID | 53780 | |||||||||