| Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
| 公開日 |
2023-03-18 |
| タイトル |
|
|
タイトル |
インフュージョンアプローチ型授業が児童生徒の先を見通す力に及ぼす影響 |
|
言語 |
ja |
| タイトル |
|
|
タイトル |
The Effect of Infusion Approach Lessons on Students' Attitudes to Think Ahead |
|
言語 |
en |
| 作成者 |
五十部, 大暁
重枝, 孝明
宮木, 秀雄
沖林, 洋平
|
| アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
| 権利情報 |
|
|
権利情報 |
Copyright (c) 2022 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Attitude to Think Ahead |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Infusion approach Lesson |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
“Tsukuru-ka" |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
先を見通す力 |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
インフュージョンアプローチ |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
「創る科」 |
| 内容記述 |
|
|
内容記述 |
The purpose of this study is to report the findings of a class practice based on the infusion approach for fostering an attitude of thinking ahead that was conducted at Yamaguchi Elementary School attached to the Faculty of Education, Yamaguchi University. The purpose of this study was to examine the cognitive and affective effects of the research lessons on the students' attitude of thinking ahead. The results of the questionnaire survey indicated that the children's attitude of thinking ahead was enhanced by the two classes. The results of the qualitative analysis based on the contents of the worksheets and the questionnaire survey indicated that the children whose cognitive and affective effects on the ability to think ahead were enhanced by the research classes were likely to evaluate their own attitudes more critically. |
|
言語 |
en |
| 出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 |
| 言語 |
|
|
言語 |
jpn |
| 資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
| 出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
| ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/52290 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
| 収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1883-8200 |
| 収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA1244667X |
| 開始ページ |
|
|
開始ページ |
131 |
| 書誌情報 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
号 14,
p. 131-139,
発行日 2022-03-30
|
| 旧ID |
52290 |