ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 14号

インフュージョンアプローチ型授業が児童生徒の先を見通す力に及ぼす影響

https://doi.org/10.15027/52290
https://doi.org/10.15027/52290
9aba40f1-1dae-4e00-83af-c790e2e2bfa8
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_14_131.pdf JEducSci_14_131.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル インフュージョンアプローチ型授業が児童生徒の先を見通す力に及ぼす影響
言語 ja
タイトル
タイトル The Effect of Infusion Approach Lessons on Students' Attitudes to Think Ahead
言語 en
作成者 五十部, 大暁

× 五十部, 大暁

ja 五十部, 大暁

en ISOBE, Hiroaki

Search repository
重枝, 孝明

× 重枝, 孝明

ja 重枝, 孝明

en SHIGEEDA, Takaaki

Search repository
宮木, 秀雄

× 宮木, 秀雄

ja 宮木, 秀雄

en MIYAKI, Hideo

Search repository
沖林, 洋平

× 沖林, 洋平

ja 沖林, 洋平

en OKIBAYASHI, Yohei

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
主題
主題Scheme Other
主題 Attitude to Think Ahead
主題
主題Scheme Other
主題 Infusion approach Lesson
主題
主題Scheme Other
主題 “Tsukuru-ka"
主題
主題Scheme Other
主題 先を見通す力
主題
主題Scheme Other
主題 インフュージョンアプローチ
主題
主題Scheme Other
主題 「創る科」
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to report the findings of a class practice based on the infusion approach for fostering an attitude of thinking ahead that was conducted at Yamaguchi Elementary School attached to the Faculty of Education, Yamaguchi University. The purpose of this study was to examine the cognitive and affective effects of the research lessons on the students' attitude of thinking ahead. The results of the questionnaire survey indicated that the children's attitude of thinking ahead was enhanced by the two classes. The results of the qualitative analysis based on the contents of the worksheets and the questionnaire survey indicated that the children whose cognitive and affective effects on the ability to think ahead were enhanced by the research classes were likely to evaluate their own attitudes more critically.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52290
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 131
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 14, p. 131-139, 発行日 2022-03-30
旧ID 52290
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:28:19.236551
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3