WEKO3
アイテム
COILの教育学的検討 : 協働学習(Collaborative Learning)に焦点を当てて
https://doi.org/10.15027/52288
https://doi.org/10.15027/52288f3d5ac34-0484-4797-b78d-1948be426980
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | COILの教育学的検討 : 協働学習(Collaborative Learning)に焦点を当てて | |||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | A Pedagogical Study of Collaborative Online International Learning (COIL): theoretical perspectives and practices | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 作成者 |
裵, 芝允
× 裵, 芝允
× 須谷, 弥生
|
|||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
| 権利情報 | ||||||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2022 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | COIL | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | higher education | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | collaborative learning | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | cooperative learning | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | online education | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 高等教育 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 協働学習 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 協同学習 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | オンライン教育 | |||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||
| 内容記述 | Focusing on “collaborative learning" in Collaborative Online International Learning (COIL), the purpose of this paper is to review COIL in terms of pedagogical and theoretical background of social constructivism to examine and enhance COIL practices critically. Social constructivism is one of the ideologies that brought a shift in learning theory that started cooperative and collaborative learning. Underlying theoretical perspectives of Saussure, Maruyama, Vygotsky, and Bruner were considered. Also, various examples of COIL practices were critically analyzed. To assure the quality of learning in terms of collaborative learning, following unique qualities of COIL have been examined and proposed: nature of its framework and peer group, pedagogical setup, quality of interactions, and new contextual backgrounds. | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||
| ID登録 | 10.15027/52288 | |||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||||||
| 開始ページ | ||||||||||||||
| 開始ページ | 113 | |||||||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 14, p. 113-122, 発行日 2022-03-30 |
|||||||||||||
| 旧ID | 52288 | |||||||||||||