ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 14号

COILの教育学的検討 : 協働学習(Collaborative Learning)に焦点を当てて

https://doi.org/10.15027/52288
https://doi.org/10.15027/52288
f3d5ac34-0484-4797-b78d-1948be426980
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_14_113.pdf JEducSci_14_113.pdf (1013.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル COILの教育学的検討 : 協働学習(Collaborative Learning)に焦点を当てて
言語 ja
タイトル
タイトル A Pedagogical Study of Collaborative Online International Learning (COIL): theoretical perspectives and practices
言語 en
作成者 裵, 芝允

× 裵, 芝允

ja 裵, 芝允

en BAE, Jiyun

Search repository
須谷, 弥生

× 須谷, 弥生

ja 須谷, 弥生

en SUTANI, Yayoi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
主題
主題Scheme Other
主題 COIL
主題
主題Scheme Other
主題 higher education
主題
主題Scheme Other
主題 collaborative learning
主題
主題Scheme Other
主題 cooperative learning
主題
主題Scheme Other
主題 online education
主題
主題Scheme Other
主題 高等教育
主題
主題Scheme Other
主題 協働学習
主題
主題Scheme Other
主題 協同学習
主題
主題Scheme Other
主題 オンライン教育
内容記述
内容記述 Focusing on “collaborative learning" in Collaborative Online International Learning (COIL), the purpose of this paper is to review COIL in terms of pedagogical and theoretical background of social constructivism to examine and enhance COIL practices critically. Social constructivism is one of the ideologies that brought a shift in learning theory that started cooperative and collaborative learning. Underlying theoretical perspectives of Saussure, Maruyama, Vygotsky, and Bruner were considered. Also, various examples of COIL practices were critically analyzed. To assure the quality of learning in terms of collaborative learning, following unique qualities of COIL have been examined and proposed: nature of its framework and peer group, pedagogical setup, quality of interactions, and new contextual backgrounds.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52288
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 113
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 14, p. 113-122, 発行日 2022-03-30
旧ID 52288
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:28:01.314975
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3