ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 14号

学校不適応状態にある生徒への支援方略の検討 : HyperQUを活用したスクリーニングの視点から

https://doi.org/10.15027/52287
https://doi.org/10.15027/52287
ddad8159-68db-4463-8be8-105a845b81bf
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_14_105.pdf JEducSci_14_105.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 学校不適応状態にある生徒への支援方略の検討 : HyperQUを活用したスクリーニングの視点から
言語 ja
タイトル
タイトル Examining support strategies for students in school maladaptation: From the perspective of screening using Hyper-QU
言語 en
作成者 高橋, 哲也

× 高橋, 哲也

ja 高橋, 哲也

en TAKAHASHI, Tetsuya

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
主題
主題Scheme Other
主題 School maladaptation
主題
主題Scheme Other
主題 Hyper-QU
主題
主題Scheme Other
主題 assessment
主題
主題Scheme Other
主題 Consultation
主題
主題Scheme Other
主題 学校不適応
主題
主題Scheme Other
主題 ハイパーQU
主題
主題Scheme Other
主題 アセスメント
主題
主題Scheme Other
主題 コンサルテーション
内容記述
内容記述 In this study, a questionnaire survey (Hyper-QU; Kawamura, 2007) was conducted for students attending Hiroshima City A Junior High School in order to seek specific measures to deal with school maladaptation at school sites. From the subscales, we re-analyze the data of infringement, relationships with friends, willingness to learn, relationships with teachers, and relationships with classes, and add information about school life heard from the relevant grade to school maladjustment for junior high school students. The purpose was to clarify the condition of the students, assess the condition of the students, and establish and practice consultations centered on the grade and the student guidance department. As a result, 23.5% of the students requiring observation who showed negative values for non-violation showed maladaptation to friends, teachers, classes and learning In addition, for students who are located at a risk value that has no social connection within the school, 2.3% of all students are aware of infringement by others, cannot make good friendships, and can meet teachers who can speak in earnest. There was no place in the class, and I could not have the motivation to improve my motivation to learn.. It was confirmed by all faculty and staff that the school would regularly carry out educational counseling and home visits to build bonds with students, and it was put into practice. Furthermore, I think it is possible to carry out training in classes, events, and daily life. It can be said that it is time to take a step toward making the school a place where students can live with peace of mind.
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52287
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 105
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 14, p. 105-112, 発行日 2022-03-30
旧ID 52287
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:27:52.142234
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3