ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 14号

教職志望学生の実践共同体における協働的省察の過程に関する一考察 : フレンドシップ事業の反省会に着目して

https://doi.org/10.15027/52283
https://doi.org/10.15027/52283
79ea114f-9968-436e-8a7f-afba1025a93f
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_14_63.pdf JEducSci_14_63.pdf (871.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 教職志望学生の実践共同体における協働的省察の過程に関する一考察 : フレンドシップ事業の反省会に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on the Collaborative Reflection Process of Preservice Teachers in the Community of Practice: Focusing on the Reflection Sessions in the Friendship Project
言語 en
作成者 北山, 佳恵

× 北山, 佳恵

ja 北山, 佳恵

en KITAYAMA, Yoshie

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
主題
主題Scheme Other
主題 Collaborative Reflection
主題
主題Scheme Other
主題 Community of Practice
主題
主題Scheme Other
主題 Preservice Teacher
主題
主題Scheme Other
主題 Friendship Project
主題
主題Scheme Other
主題 協働的省察
主題
主題Scheme Other
主題 実践共同体
主題
主題Scheme Other
主題 教職志望学生
主題
主題Scheme Other
主題 フレンドシップ事業
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to identify the collaborative reflection process of preservice teachers in the community of practice. Eleven reflection sessions in the Friendship Project were audiotaped. The transcribed data were analyzed using M-GTA, and five categories were generated. The findings are as follows: (1) Preservice teachers shared their knowledge about children and activities in the Friendship Project. (2) They reflected on their educational practices based on their understandings of individual children, groups of children, and children in general. (3) They evaluated the effectiveness of their educational practices by examining their actions and the activities in the Friendship Project. (4) They shared their prospects for future activities by discussing their expectations from children and alternatives to preservice students’ actions and to the activities in the Friendship Project. (5) The supports by others affected the collaborative reflection process. Preservice teachers reflected on their educational practices by comparing them with other teams’ practices and by referencing the opinions of other preservice teachers, university instructors, and children’s parents.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52283
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 63
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 14, p. 63-73, 発行日 2022-03-30
旧ID 52283
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:27:16.876288
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3