ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 14号

アクティブ・ラーニングは中等教育でどのように受け止められているか? : 高校生と中高教員を対象とした質問紙調査から見えたこと

https://doi.org/10.15027/52281
https://doi.org/10.15027/52281
40487907-9785-4b83-94d3-911aec0ffdd5
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_14_43.pdf JEducSci_14_43.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル アクティブ・ラーニングは中等教育でどのように受け止められているか? : 高校生と中高教員を対象とした質問紙調査から見えたこと
言語 ja
タイトル
タイトル How is “Active Leaning" accepted at Japanese high schools? : Findings from the questionnaire surveys for high-school students and teachers
言語 en
作成者 鈴木, 明夫

× 鈴木, 明夫

ja 鈴木, 明夫

en SUZUKI, Akio

Search repository
粟津, 俊二

× 粟津, 俊二

ja 粟津, 俊二

en AWAZU, Shunji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
主題
主題Scheme Other
主題 Active Learning
主題
主題Scheme Other
主題 Japanese high schools
主題
主題Scheme Other
主題 Japanese senior high-school students
主題
主題Scheme Other
主題 アクティブ・ラーニング
主題
主題Scheme Other
主題 中等教育
主題
主題Scheme Other
主題 高校生
内容記述
内容記述 In this study we conducted questionnaire surveys for fourteen-hundred thirty-seven senior high school students and one hundred high school teachers about how they accept the teaching and learning theory called ‘Active Learning.’ From the results of the questionnaire surveys, we found that although lots of students accepted it positively thirty percent of students accepted it negatively. The word ‘Active Learning’ does not prevail among the senior high school students, but we are not sure whether they have actually had the opportunities of ‘Active Leaning’ lessons at their schools. We also found that there were possibilities that they needed interpersonal skills to enjoy the ‘Active Leaning’ lessons because the students who accepted them negatively seemed to have difficulties to exchange opinions in a group, as they cannot find the significance to listen to the others, and as the ‘Active Leaning’ lessons have not existed before and thus not only teachers but also students have to get used to them. From these findings, we have concluded that when we offer the ‘Active Learning’ lessons to students, we have to consider how to deal with the students who have negative attitudes to ‘Active Leaning’ lessons.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本論文は日本教育心理学会第61回総会(2019)で報告した研究を再分析し考察を深めたものである.
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52281
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 43
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 14, p. 43-52, 発行日 2022-03-30
旧ID 52281
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:26:59.320903
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3