| Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
| 公開日 |
2023-03-18 |
| タイトル |
|
|
タイトル |
小学校理科教科書におけるものづくりの扱いに関する一考察 |
|
言語 |
ja |
| タイトル |
|
|
タイトル |
Description Analysis of Craft Activities in Japanese Elementary School Science Textbooks |
|
言語 |
en |
| 作成者 |
寺本, 貴啓
中村, 大輝
三井, 寿哉
山中, 謙司
|
| アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
| 権利情報 |
|
|
権利情報 |
Copyright (c) 2022 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
science education |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
craft activity |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
textbook analysis |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
bayesian statistics |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
理科教育 |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ものづくり |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教科書分析 |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ベイズ統計 |
| 内容記述 |
|
|
内容記述 |
The purpose of this research was to clarify the actual condition of handling of craft activity in elementary school science textbooks. As a result of analyzing craft activity made from textbooks, it became clear that every publisher handled relatively many kinds of craft activity in the third grade. In addition, as a result of the crosstabulation, there is a trend difference in how craft activity handles the nature and work of the craft work, depending on the publishing company, and opportunities to make people think of nature and work in lesson of grade 6 less than other grade. |
|
言語 |
en |
| 内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
本論文は,鈴木和弥(2016)「理科の授業における性質と働きを意識したものづくりに関する研究」(國學院大學卒業論文)を参考に,収集範囲を広げた再調査を実施した上で,構成したものである。 |
| 出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 |
| 言語 |
|
|
言語 |
jpn |
| 資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
| 出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
| ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/52279 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
| 収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1883-8200 |
| 収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA1244667X |
| 開始ページ |
|
|
開始ページ |
23 |
| 書誌情報 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
号 14,
p. 23-31,
発行日 2022-03-30
|
| 旧ID |
52279 |