ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 14号

省察方法のデジタル化に関する一考察 : 「主体的・対話的で深い学び」の観点から

https://doi.org/10.15027/52277
https://doi.org/10.15027/52277
6661aecf-0088-42a2-8353-e00f2643ba0b
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_14_3.pdf JEducSci_14_3.pdf (1.8 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 省察方法のデジタル化に関する一考察 : 「主体的・対話的で深い学び」の観点から
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Digitization of Reflection Methods: Focusing on "Proactive, Interactive and Deep Learning"
言語 en
作成者 保森, 智彦

× 保森, 智彦

ja 保森, 智彦

en YASUMORI, Tomohiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
主題
主題Scheme Other
主題 reflection
主題
主題Scheme Other
主題 application
主題
主題Scheme Other
主題 proactive
主題
主題Scheme Other
主題 interactive
主題
主題Scheme Other
主題 deep learning
主題
主題Scheme Other
主題 省察
主題
主題Scheme Other
主題 アプリケーション
主題
主題Scheme Other
主題 主体的な学び
主題
主題Scheme Other
主題 対話的な学び
主題
主題Scheme Other
主題 深い学び
内容記述
内容記述 The purpose of this research is to review the previous research on the digitization of the reflection process and the previous research on the reflection in "proactive, interactive and deep learning" in aiming at the application development for the reflection of the lesson. The method of research is an overview of 15 years of reflection research. As a result of the research, 1) it became clear that applications for reflection have already been developed and some applications are actually used. 2) these applications have four characteristics of "efficiency", "accuracy", "preservation", "sharing". In the future, it will be necessary to collect and analyze as many teachers' utterances as possible. After that, it is necessary to develop an application for reflection using the collected data and conduct experiments.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52277
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 3
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 14, p. 3-11, 発行日 2022-03-30
旧ID 52277
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:26:26.227150
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3