WEKO3
アイテム
省察方法のデジタル化に関する一考察 : 「主体的・対話的で深い学び」の観点から
https://doi.org/10.15027/52277
https://doi.org/10.15027/522776661aecf-0088-42a2-8353-e00f2643ba0b
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 省察方法のデジタル化に関する一考察 : 「主体的・対話的で深い学び」の観点から | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | A Study on Digitization of Reflection Methods: Focusing on "Proactive, Interactive and Deep Learning" | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 作成者 |
保森, 智彦
× 保森, 智彦
|
|||||||||
| アクセス権 | ||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
| 権利情報 | ||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2022 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | reflection | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | application | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | proactive | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | interactive | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | deep learning | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 省察 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | アプリケーション | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 主体的な学び | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 対話的な学び | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 深い学び | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述 | The purpose of this research is to review the previous research on the digitization of the reflection process and the previous research on the reflection in "proactive, interactive and deep learning" in aiming at the application development for the reflection of the lesson. The method of research is an overview of 15 years of reflection research. As a result of the research, 1) it became clear that applications for reflection have already been developed and some applications are actually used. 2) these applications have four characteristics of "efficiency", "accuracy", "preservation", "sharing". In the future, it will be necessary to collect and analyze as many teachers' utterances as possible. After that, it is necessary to develop an application for reflection using the collected data and conduct experiments. | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.15027/52277 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||
| 開始ページ | ||||||||||
| 開始ページ | 3 | |||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 14, p. 3-11, 発行日 2022-03-30 |
|||||||||
| 旧ID | 52277 | |||||||||