WEKO3
アイテム
インフュージョンアプローチ型授業が児童生徒の批判的思考態度に及ぼす影響
https://doi.org/10.15027/50812
https://doi.org/10.15027/508128886b5c4-884a-415a-8268-f235fc913329
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | インフュージョンアプローチ型授業が児童生徒の批判的思考態度に及ぼす影響 | |||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | Effects of Infusion Lessons on Students’ Critical Thinking Attitudes | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 作成者 |
重枝, 孝明
× 重枝, 孝明
× 宮木, 秀雄
× 沖林, 洋平
|
|||||||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
| 権利情報 | ||||||||||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2021 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | Teaching methods of critical thinking | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | Infusion approach | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | “Tsukuru-ka" | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 批判的思考教育の技法 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | インフュージョンアプローチ | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 「創る科」 | |||||||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||||||
| 内容記述 | The present study was conducted with students of Yamaguchi Elementary School attached to the Faculty of Education, Yamaguchi University, with the purpose of fostering critical thinking attitudes based on an infusion approach. The aim of this study was to understand that thinking based on evidence is useful in solving problems in daily life. The results of the questionnaire survey showed a significant increase in the value of the items related to the importance of evidence. A qualitative analysis was conducted on the contents of the worksheets created by the children's self-initiated investigative study. The results showed that the children who expressed their own opinions during the investigation study were significantly more concerned about listening to the opinions of others who had different ideas than themselves than those who did not the investigation study. | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
| 内容記述 | 井上弥先生・樋口聡先生退職記念特集号 | |||||||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||||||
| ID登録 | 10.15027/50812 | |||||||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||||||||||
| 開始ページ | ||||||||||||||||||
| 開始ページ | 107 | |||||||||||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 13, p. 107-115, 発行日 2021-03-30 |
|||||||||||||||||
| 見出し | ||||||||||||||||||
| 大見出し | 研究論文 | |||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 旧ID | 50812 | |||||||||||||||||