ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 13号

話し合いの質を向上させる児童のジャンピングボード発話 : 教師の発話モデルを用いた4年生理科授業において

https://doi.org/10.15027/50806
https://doi.org/10.15027/50806
fe8ff8d1-e158-43cf-86e5-f310345119ca
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_13_49.pdf JEducSci_13_49.pdf (842.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 話し合いの質を向上させる児童のジャンピングボード発話 : 教師の発話モデルを用いた4年生理科授業において
言語 ja
タイトル
タイトル Children’s jumping board speech improves the quality of classroom discussions: In a 4th-grade science class using the teacher’s speech model
言語 en
作成者 金沢, 緑

× 金沢, 緑

ja 金沢, 緑

en KANAZAWA, Midori

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2021 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
主題
主題Scheme Other
主題 Elementary school science
主題
主題Scheme Other
主題 subjective learning
主題
主題Scheme Other
主題 supportive speech
主題
主題Scheme Other
主題 jumping board speech
主題
主題Scheme Other
主題 小学校理科
主題
主題Scheme Other
主題 主体的な学び
主題
主題Scheme Other
主題 支援的発話
主題
主題Scheme Other
主題 ジャンピングボード発話
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to find out the jumping board utterances that lead learners to deep learning from the teacher's and students' utterances in science classes. We found that the quality of children's responses improved from the children's speech chains that often appear in Type B (Kanazawa, 2017), in which learners' peer responses emerge from the teacher's responses. It was found that the teacher's utterances, such as the way of asking, the content of the question, and the timing of the question, were the models for the formation of the interaction between the children and that the supportive utterances of the teacher-led to the interaction between the children. In this study, we analyzed the utterances in the classroom and found that the jumping board utterances of the students, which led to the deepening of the speech chain caused by the teacher's supportive utterances, deepened the children's understanding and recognition of their own affairs, although the teacher's supportive utterances could also be boiled by the jumping board. became.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 井上弥先生・樋口聡先生退職記念特集号
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50806
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 49
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 13, p. 49-58, 発行日 2021-03-30
見出し
大見出し 研究論文
言語 ja
旧ID 50806
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:24:55.122804
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3