ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 12号

絵本の読み聞かせにおけるグループサイズは幼児の反応に影響を及ぼすか?

https://doi.org/10.15027/48294
https://doi.org/10.15027/48294
f2cc9e79-654b-4824-ac28-08db0e73eef7
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_12_81.pdf JEducSci_12_81.pdf (5.5 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 絵本の読み聞かせにおけるグループサイズは幼児の反応に影響を及ぼすか?
言語 ja
タイトル
タイトル Does the Group Size during a Picture Book-reading Affect the Pre-school Children's Response?
言語 en
作成者 吉岡, 真梨子

× 吉岡, 真梨子

ja 吉岡, 真梨子

en Yoshioka, Mariko

Search repository
古家, 遥

× 古家, 遥

ja 古家, 遥

en Furuie, Haruka

Search repository
井上, 弥

× 井上, 弥

ja 井上, 弥

en Inoue, Wataru

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2019 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 book-reading
主題
主題Scheme Other
主題 pre-school children
主題
主題Scheme Other
主題 group size
主題
主題Scheme Other
主題 読み聞かせ
主題
主題Scheme Other
主題 幼児
主題
主題Scheme Other
主題 グループサイズ
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to investigate the influence of group size on the response during a picture book-reading by the pre-school children. Five or six-year old children of kindergarten (N=28) were assigned to the "3 people" group and "8 people" group. The checklist was created from the responses observed during the picture book-reading. The checklist consisted of 16 responses categorized into 5 types, i.e., "utterance", "facial expression", "action", "gaze", and "response to other people" . Analysis of variance for each response, with group size ( "3 people" group, "8 people" group) and time section (first half, latter half) as independent variables, were performed. The main results were as follows: (1) The response to "see the child who talked" was higher in the "8 people" group than the "3-person" group, in the latter half. (2) The "laugh out loud" response was higher in the "8 people" group than the "3 people" group, in both the first half and the latter half. Based on these results, the features of each group size were discussed.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/48294
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 81
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 12, p. 81-89, 発行日 2019-11-30
旧ID 48294
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:20:25.830575
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3