WEKO3
アイテム
絵本の読み聞かせにおけるグループサイズは幼児の反応に影響を及ぼすか?
https://doi.org/10.15027/48294
https://doi.org/10.15027/48294f2cc9e79-654b-4824-ac28-08db0e73eef7
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | 絵本の読み聞かせにおけるグループサイズは幼児の反応に影響を及ぼすか? | |||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | Does the Group Size during a Picture Book-reading Affect the Pre-school Children's Response? | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 作成者 |
吉岡, 真梨子
× 吉岡, 真梨子
× 古家, 遥
× 井上, 弥
|
|||||||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
| 権利情報 | ||||||||||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2019 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | book-reading | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | pre-school children | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | group size | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 読み聞かせ | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 幼児 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | グループサイズ | |||||||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||||||
| 内容記述 | The purpose of this study was to investigate the influence of group size on the response during a picture book-reading by the pre-school children. Five or six-year old children of kindergarten (N=28) were assigned to the "3 people" group and "8 people" group. The checklist was created from the responses observed during the picture book-reading. The checklist consisted of 16 responses categorized into 5 types, i.e., "utterance", "facial expression", "action", "gaze", and "response to other people" . Analysis of variance for each response, with group size ( "3 people" group, "8 people" group) and time section (first half, latter half) as independent variables, were performed. The main results were as follows: (1) The response to "see the child who talked" was higher in the "8 people" group than the "3-person" group, in the latter half. (2) The "laugh out loud" response was higher in the "8 people" group than the "3 people" group, in both the first half and the latter half. Based on these results, the features of each group size were discussed. | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||||||
| ID登録 | 10.15027/48294 | |||||||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||||||||||
| 開始ページ | ||||||||||||||||||
| 開始ページ | 81 | |||||||||||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 12, p. 81-89, 発行日 2019-11-30 |
|||||||||||||||||
| 旧ID | 48294 | |||||||||||||||||