ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 12号

他者説明による理解の深まりに関する研究 : 母語使用と第二言語使用

https://doi.org/10.15027/48293
https://doi.org/10.15027/48293
2c5da0cc-92cb-481d-9391-57fcb2f28a7b
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_12_71.pdf JEducSci_12_71.pdf (6.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 他者説明による理解の深まりに関する研究 : 母語使用と第二言語使用
言語 ja
タイトル
タイトル The effect of explanation to others on the speaker's comprehension: Using mother tongue and second language
言語 en
作成者 楊, 嘉寧

× 楊, 嘉寧

ja 楊, 嘉寧

en Yang, Jianing

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2019 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 Explanation
主題
主題Scheme Other
主題 Speaker'scomprehension
主題
主題Scheme Other
主題 mother tongue
主題
主題Scheme Other
主題 second language
主題
主題Scheme Other
主題 他者説明
主題
主題Scheme Other
主題 話者の理解
主題
主題Scheme Other
主題 母語
主題
主題Scheme Other
主題 第二言語
内容記述
内容記述 Recent studies have shown that giving an explanation improves speaker' s comprehension when mother tongue is used. This effect is expected to appear in the use of second language as well. In the study, it was investigated what kind of explanation facilitated the acquisition of a better comprehension. The explanation was implemented under Chinese or Japanese language condition. Twenty-three advanced and pre-advanced Chinese learners of Japanese participated in the experiment that giving explanation after reading a text on statistical dispersion. They were randomly assigned with mother tongue condition or Japanese condition. Protocol analysis showed that meta-explanations and interpretive utterances were positively correlated with comprehension under Japanese explanation condition; while for mother tongue explanation, pre-existing knowledge has a big impact, thus, comprehension can not only be judged by the utterance of explanation.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/48293
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 71
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 12, p. 71-79, 発行日 2019-11-30
旧ID 48293
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:20:18.180237
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3