WEKO3
アイテム
親密度の異なる友人からの言葉かけが動機づけに及ぼす影響
https://doi.org/10.15027/45284
https://doi.org/10.15027/452846c00a6ad-eb10-440a-b7d6-bdd0e6973bb9
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 親密度の異なる友人からの言葉かけが動機づけに及ぼす影響 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | The influence of peer comments from sender with different intimacy on motivation | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 作成者 |
吉岡, 真梨子
× 吉岡, 真梨子
|
|||||||||
| アクセス権 | ||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
| 権利情報 | ||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2018 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | peer comments | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | motivation | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | scenes | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | intimacy with the sender | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 友人からの言葉かけ | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 動機づけ | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 場面 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 送り手との親密度 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||
| 主題 | 370 | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述 | The purpose of this study was to examine the influence of peer comments from sender with different intimacy on motivation. The peer comments scenes consisted of compliments or scolded comments during classes and cleaning. The intimacies to comment senders were also control by the distance of peers (whether to play together often or not). Fifty-seven university students, 29 males and 28 females, were participated in this study. Participants were divided into a compliments group and a scolded comments group, and each group responded to the motivational scale after reading the 4 stories (2 scenes X 2 distances). The main results were as follows: (1) The motivation score of the compliments group was higher than that of the scolded comments group. (2) The motivation score in class scenes was higher than cleaning scenes. (3) The effect of the scene was only a significant trend in the scolded comments group. (4) There was no effect of intimacy with the sender on motivation. | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||
| 内容記述 | 本論文は平成25年度卒業論文を加筆修正したものです。 | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.15027/45284 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||
| 開始ページ | ||||||||||
| 開始ページ | 99 | |||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 11, p. 99-105, 発行日 2018-03-16 |
|||||||||
| 旧ID | 45284 | |||||||||