ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 11号

親密度の異なる友人からの言葉かけが動機づけに及ぼす影響

https://doi.org/10.15027/45284
https://doi.org/10.15027/45284
6c00a6ad-eb10-440a-b7d6-bdd0e6973bb9
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_11_99.pdf JEducSci_11_99.pdf (5.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 親密度の異なる友人からの言葉かけが動機づけに及ぼす影響
言語 ja
タイトル
タイトル The influence of peer comments from sender with different intimacy on motivation
言語 en
作成者 吉岡, 真梨子

× 吉岡, 真梨子

ja 吉岡, 真梨子

en Yoshioka, Mariko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2018 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 peer comments
主題
主題Scheme Other
主題 motivation
主題
主題Scheme Other
主題 scenes
主題
主題Scheme Other
主題 intimacy with the sender
主題
主題Scheme Other
主題 友人からの言葉かけ
主題
主題Scheme Other
主題 動機づけ
主題
主題Scheme Other
主題 場面
主題
主題Scheme Other
主題 送り手との親密度
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to examine the influence of peer comments from sender with different intimacy on motivation. The peer comments scenes consisted of compliments or scolded comments during classes and cleaning. The intimacies to comment senders were also control by the distance of peers (whether to play together often or not). Fifty-seven university students, 29 males and 28 females, were participated in this study. Participants were divided into a compliments group and a scolded comments group, and each group responded to the motivational scale after reading the 4 stories (2 scenes X 2 distances). The main results were as follows: (1) The motivation score of the compliments group was higher than that of the scolded comments group. (2) The motivation score in class scenes was higher than cleaning scenes. (3) The effect of the scene was only a significant trend in the scolded comments group. (4) There was no effect of intimacy with the sender on motivation.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本論文は平成25年度卒業論文を加筆修正したものです。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/45284
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 99
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 11, p. 99-105, 発行日 2018-03-16
旧ID 45284
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:18:45.552403
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3