WEKO3
アイテム
教職及び保育者志望の学生が捉える「遊びの中の学び」とは?
https://doi.org/10.15027/45282
https://doi.org/10.15027/452823743cfea-eb30-4b08-9d95-65063be911e6
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | 教職及び保育者志望の学生が捉える「遊びの中の学び」とは? | |||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | What is "Learning in play" Grasped by Teacher Training Course Students ? | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 作成者 |
小松, 和佳
× 小松, 和佳
× 野中, 陽一朗
|
|||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
| 権利情報 | ||||||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2018 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | learning in play | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | continuity of learning | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | connection with early childhood and elementary education | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 遊びの中の学び | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 学びの連続性 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 保幼小接続 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||||||
| 主題 | 370 | |||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||
| 内容記述 | The aim of this study was to examine "learning in play" that teacher training course students grasped. Students learned about the continuity of learning and discussed ''learning in play'' on the basis of case studies. And we asked students to write words to be imaged from ''learning in play" for 3 minutes in pre and post surveys. We classified 300 words imaged by students by the KJ method and divided into 19 categories. We clarified that what is "Learning in play'' grasped by students. The causal process diagram and storyline of the ''learning in play'' that was found by this research revealed the relationship between play and learning in early childhood. And they also were able to visualize that "learning in play'' is the foundation of learning after childhood. | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
| 内容記述 | 本研究は,日本教育心理学会第59回総会で発表した内容に,加筆修正をおこなったものである。 | |||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||
| ID登録 | 10.15027/45282 | |||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||||||
| 開始ページ | ||||||||||||||
| 開始ページ | 77 | |||||||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 11, p. 77-87, 発行日 2018-03-16 |
|||||||||||||
| 旧ID | 45282 | |||||||||||||