ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 10号

教員養成課程学生の性的マイノリティに関する知識量及び正答確信度を規定する要因の検討

https://doi.org/10.15027/42650
https://doi.org/10.15027/42650
97aa6af3-1285-4c22-80d6-8f5f984c1611
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_10_157.pdf JEducSci_10_157.pdf (1.7 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 教員養成課程学生の性的マイノリティに関する知識量及び正答確信度を規定する要因の検討
言語 ja
タイトル
タイトル Determinants of pre-service teacher’s knowledge on sexual minorities and of confidence in the accuracy of knowledge
言語 en
作成者 吉岡, 真梨子

× 吉岡, 真梨子

ja 吉岡, 真梨子

en Yoshioka, Mariko

Search repository
坂谷, 佳祐

× 坂谷, 佳祐

ja 坂谷, 佳祐

en Sakatani, Keisuke

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2017 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 LGBT
主題
主題Scheme Other
主題 Task value
主題
主題Scheme Other
主題 課題価値
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of the present study was to clarify the determinants of pre-service teacher’s knowledge on sexual minorities and of confidence in the accuracy of knowledge. We investigated their accurate knowledge on sexual minorities, confidence in it, opportunity to gain it and task value, and examines the relationship to one another. Ninety pre-service teacher completed a questionnaire. The main results were as follows: (1) Amount of accurate knowledge is related to confidence in the accuracy of knowledge; (2) A group with a large accurate knowledge amount has more opportunities to obtain information by manga and acquaintances than a group with a small accurate knowledge amount; (3) A group with a large accurate knowledge amount has more practical value of use for learning about LGBT.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/42650
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 157
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 10, p. 157-164, 発行日 2017-03-16
旧ID 42650
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:17:11.805967
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3