WEKO3
アイテム
教員養成課程学生の性的マイノリティに関する知識量及び正答確信度を規定する要因の検討
https://doi.org/10.15027/42650
https://doi.org/10.15027/4265097aa6af3-1285-4c22-80d6-8f5f984c1611
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | 教員養成課程学生の性的マイノリティに関する知識量及び正答確信度を規定する要因の検討 | |||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | Determinants of pre-service teacher’s knowledge on sexual minorities and of confidence in the accuracy of knowledge | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 作成者 |
吉岡, 真梨子
× 吉岡, 真梨子
× 坂谷, 佳祐
|
|||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
| 権利情報 | ||||||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2017 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | LGBT | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Task value | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 課題価値 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||||||
| 主題 | 370 | |||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||
| 内容記述 | The purpose of the present study was to clarify the determinants of pre-service teacher’s knowledge on sexual minorities and of confidence in the accuracy of knowledge. We investigated their accurate knowledge on sexual minorities, confidence in it, opportunity to gain it and task value, and examines the relationship to one another. Ninety pre-service teacher completed a questionnaire. The main results were as follows: (1) Amount of accurate knowledge is related to confidence in the accuracy of knowledge; (2) A group with a large accurate knowledge amount has more opportunities to obtain information by manga and acquaintances than a group with a small accurate knowledge amount; (3) A group with a large accurate knowledge amount has more practical value of use for learning about LGBT. | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||
| ID登録 | 10.15027/42650 | |||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||||||
| 開始ページ | ||||||||||||||
| 開始ページ | 157 | |||||||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 10, p. 157-164, 発行日 2017-03-16 |
|||||||||||||
| 旧ID | 42650 | |||||||||||||