ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 10号

外国語副作用は在日中国人留学生にあらわれるのか

https://doi.org/10.15027/42648
https://doi.org/10.15027/42648
e8eb804f-fb8c-46f6-9a87-c8a237919280
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_10_143.pdf JEducSci_10_143.pdf (995.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 外国語副作用は在日中国人留学生にあらわれるのか
言語 ja
タイトル
タイトル Foreign language side-effect in Chinese international students
言語 en
作成者 楊, 嘉寧

× 楊, 嘉寧

ja 楊, 嘉寧

en Yang, Jianing

Search repository
井上, 弥

× 井上, 弥

ja 井上, 弥

en Inoue, Wataru

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2017 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 foreign language side-effect
主題
主題Scheme Other
主題 second language
主題
主題Scheme Other
主題 Chinese
主題
主題Scheme Other
主題 Japanese
主題
主題Scheme Other
主題 外国語副作用
主題
主題Scheme Other
主題 第二言語
主題
主題Scheme Other
主題 中国語
主題
主題Scheme Other
主題 日本語
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Foreign language side-effect (FLSE) is known as a higher interference between thinking and language-use for foreign language than that for one's mother tongue. For international students, who are using foreign language and thinking about others’ opinions to attend discussion, speaking and thinking must be achieved at the same time in terms of discussion situation. Under this condition, it can be inferred that FLSE may be one of the reasons for students feel difficulty in discussion situation. The purpose of this study is to verify whether FLSE occurs on Chinese international students in Japan by using dual-task experimental procedures (Takano, 2013), and to examine the effects of language ability on FLSE. Thirty-two Chinese international students participated in this research. The study mainly revealed the followings: (1) FLSE actually occurred, and Japanese language proficiency has a significant effect on FLSE. It means that higher Japanese language proficiency weakens FLSE’s impact. (2) Both thinking ability and speaking ability declined due to the higher interference of Japanese utilization. However, (3) it also indicates that FLSE may not be shown in someone when it comes to a topic that he/she is not familiar with.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/42648
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 143
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 10, p. 143-148, 発行日 2017-03-16
旧ID 42648
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:16:55.186024
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3