WEKO3
アイテム
イギリスにおけるピア・メディエーションに関する一考察 : 小学校と中学校の連携した取り組みの視察から
https://doi.org/10.15027/42646
https://doi.org/10.15027/42646910e2d5b-8278-4813-b53e-83bbd3bedd6d
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | イギリスにおけるピア・メディエーションに関する一考察 : 小学校と中学校の連携した取り組みの視察から | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | Study on the Peer Mediation in the UK : From Inspection at Collaborative efforts between Junior School and Secondary School | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 作成者 |
松山, 康成
× 松山, 康成
|
|||||||||
| アクセス権 | ||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
| 権利情報 | ||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2017 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Peer Mediation | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Peer Support | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Conflict Resolution | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | ピア・メディエーション | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | ピア・サポート | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 対立解消 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||
| 主題 | 370 | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述 | The purpose of this report is to study Peer Mediation efforts in the United Kingdom. From this study, I learnt 1) How to introduce peer mediation, 2) How to collaborate between elementary school and junior high school, 3) Educational system to support the introduction of peer mediation. In order to introduce peer mediation into school it is important to understand multiculturalism and understand religion. In the UK school, for this understanding, citizen ship education and PSHE are introduced. In order to introduce peer mediation at Japanese schools, it was suggested that education to understand other people such as citizen ship education and PSHE is important. | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||
| 内容記述 | 本研究はJSPS科研費奨励研究(課題番号16H00072)の助成を受けたものである。 | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.15027/42646 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||
| 開始ページ | ||||||||||
| 開始ページ | 125 | |||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 10, p. 125-131, 発行日 2017-03-16 |
|||||||||
| 旧ID | 42646 | |||||||||