ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 10号

学級での援助要請を促す教師の工夫とは(2) : 学級担任の支援,学級風土との関連性の検討

https://doi.org/10.15027/42643
https://doi.org/10.15027/42643
8e61941b-5998-44f2-bd3c-4949583dbd08
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_10_99.pdf JEducSci_10_99.pdf (1.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 学級での援助要請を促す教師の工夫とは(2) : 学級担任の支援,学級風土との関連性の検討
言語 ja
タイトル
タイトル How Classroom Teachers Promote their Students’ Ability of Help-Seeking in their Classes(2) : The relations among teachers’ supports, classroom climate and help-seeking
言語 en
作成者 津田, 真李

× 津田, 真李

ja 津田, 真李

en Tsuda, Mari

Search repository
青木, 多寿子

× 青木, 多寿子

ja 青木, 多寿子

en Aoki, Tazuko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2017 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 help-seeking
主題
主題Scheme Other
主題 classroom teacher
主題
主題Scheme Other
主題 strategies for supports
主題
主題Scheme Other
主題 elementary school and junior high school students
主題
主題Scheme Other
主題 solidarity of classroom
主題
主題Scheme Other
主題 援助要請
主題
主題Scheme Other
主題 学級担任
主題
主題Scheme Other
主題 支援の方略
主題
主題Scheme Other
主題 小・中学生
主題
主題Scheme Other
主題 学級の連帯感
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The ability of help-seeking could be very important to adopt their school life for children and students. The purpose of this study is to examine how classroom teachers promote their students’ ability about it. Twenty classroom teachers and their students, totally seven hundred and seven students from 5th graders to 8th graders participate in this research. First, teachers answered about their supports in classrooms according to three strategies, they were through cognitive change, through ability of help-seeking, intention for it and solidarity among their classroom. We discussed about the effectiveness of three strategies, developmental differences to use them and the effectiveness the solidarity of classroom. Additionally, we discussed classroom teacher should be key person to promote help-seeking ability of their children and students.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/42643
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 99
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 10, p. 99-105, 発行日 2017-03-16
旧ID 42643
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:16:12.430782
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3