ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 10号

アクティブラーニング型理科授業が中学生の実験に対する動機づけと方略に及ぼす効果 : 性別差に着目して

https://doi.org/10.15027/42641
https://doi.org/10.15027/42641
c3c8711a-433c-45e1-bc62-017092293273
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_10_83.pdf JEducSci_10_83.pdf (1.8 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル アクティブラーニング型理科授業が中学生の実験に対する動機づけと方略に及ぼす効果 : 性別差に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル Effects of Science Classes Promoting Active Learning on Junior High School Students’ Motivation for Experimentation and their Experimental Strategies : Focusing on Gender Differences
言語 en
作成者 草場, 実

× 草場, 実

ja 草場, 実

en Kusaba, Minoru

Search repository
岡村, 華江

× 岡村, 華江

ja 岡村, 華江

en Okamura, Hanae

Search repository
鈴木, 達也

× 鈴木, 達也

ja 鈴木, 達也

en Suzuki, Tatsuya

Search repository
筋野, 健治

× 筋野, 健治

ja 筋野, 健治

en Suzino, Kenzi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2017 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 science classes promoting active learning
主題
主題Scheme Other
主題 motivation for experimentation
主題
主題Scheme Other
主題 experimental strategies
主題
主題Scheme Other
主題 gender differences
主題
主題Scheme Other
主題 アクティブラーニング型理科授業
主題
主題Scheme Other
主題 実験動機づけ
主題
主題Scheme Other
主題 実験方略
主題
主題Scheme Other
主題 性別差
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study practically examined, with a focus on gender differences, the effects of science classes promoting active learning on junior high school students’ motivation for experimentation and experimental strategies. First, we designed a science lesson that incorporates active learning by using the “Force and Effect" unit of junior high school science as a case study. We then conducted the lesson with 57 first-year students at a public junior high school. The results suggested that among boys, the use of the understanding-oriented strategy and the repeat strategy was encouraged. Furthermore, the understanding-oriented strategy was encouraged more among boys when there was increased utility value.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,平成27~31年度科学研究費補助金(基盤研究C:研究代表者:草場実)(課題番号15K04448,研究課題「メタ認知能力を基盤とした科学的思考力育成のための理科学習指導法の開発」)により行った。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/42641
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 83
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 10, p. 83-90, 発行日 2017-03-16
旧ID 42641
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:15:55.209506
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3