ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 10号

「発話モデル」が教師の熟達化に及ぼす影響 : 小学校理科授業を対象にして

https://doi.org/10.15027/42639
https://doi.org/10.15027/42639
4f230981-42ee-49d6-a8c4-a69f368a0611
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_10_65.pdf JEducSci_10_65.pdf (2.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 「発話モデル」が教師の熟達化に及ぼす影響 : 小学校理科授業を対象にして
言語 ja
タイトル
タイトル The Influence of the “Utterance Model" on Teachers’ Proficiency Level : A Focus on the Elementary School Science Classes
言語 en
作成者 金沢, 緑

× 金沢, 緑

ja 金沢, 緑

en Kanazawa, Midori

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2017 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 elementary school
主題
主題Scheme Other
主題 science class
主題
主題Scheme Other
主題 teachers’ proficiency
主題
主題Scheme Other
主題 utterance model
主題
主題Scheme Other
主題 小学校
主題
主題Scheme Other
主題 理科授業
主題
主題Scheme Other
主題 教師の熟達化
主題
主題Scheme Other
主題 発話モデル
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to verify for the effectiveness of the Utterance Model, which was developed as a tool to assist children in improving their discourses in elementary school science classes. The Utterance Model is a tool utilized by teachers to improve the quality learners’ responses by consciously using utterances. This paper aims to verify the effectiveness of this tool as a way to clarify the aim of the educational guidance and to improve the quality of the classes by eliciting learners’ responses and engaging them in thinking. The developed model is a lesson improvement tool to be used along with lesson design and evaluation metrics (Kanazawa, 2014) which were previously developed to improve the educational guidance centering on learners in elementary school science classes. The effectiveness of the Utterance Model was examined by recruiting six teachers who were conscious of their improficiency in teaching science and then by conducting a speech analysis before and after the model was implemented into their lessons. After lessons were conducted with and without the use of the model, the number and quality of the utterances made by the teachers, and the number and level of the children’s responses were analyzed. As a result, a change in the quality of the teachers’ utterances, as well as the children’s number and level of responses, showed improvement, thereby validating the effectiveness of the Utterance Model.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/42639
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 65
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 10, p. 65-74, 発行日 2017-03-16
旧ID 42639
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:15:38.918419
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3