WEKO3
アイテム
市民性教育における多文化主義の役割 : スカンジナビアの視点
https://doi.org/10.15027/42632
https://doi.org/10.15027/426324b7ceb60-8b9a-471e-8128-64a64eda48f4
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | 市民性教育における多文化主義の役割 : スカンジナビアの視点 | |||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | The Role of Multiculturalism in Citizenship Education : A Scandinavian Perspective | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 作成者 |
ビセツ, ハイディ
× ビセツ, ハイディ
× 中井, 悠加
|
|||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
| 権利情報 | ||||||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2017 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | democracy | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | diversity | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | citizenship | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | multicultural | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 民主主義 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 多様性 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 市民性 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 多文化 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||||||
| 主題 | 370 | |||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||
| 内容記述 | In this paper, I propose to link two separate educational fields. In so doing, I argue that these fields are more than linked, they are closely intertwined. The aim of this discussion is to bring together these concepts and to investigate some of the practical implications of such an endeavor. This is done with a firm conviction that such an exercise will contribute to an expansion of our understanding of democracy, including an appreciation of diversity as something else than an anomaly, rather a state of normalcy in a democracy. First, I will provide a brief introduction as to how multicultural education and democratic education respectively can be understood. Then I move on to investigate where and how they actually overlap through discussing four dimensions: 1) Developing of citizens; 2) Our perspectives on justice; 3) Living together; and, 4) a relatively compact and brief discussion of cosmopolitanism, and then I will wrap up. | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||
| ID登録 | 10.15027/42632 | |||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||||||
| 開始ページ | ||||||||||||||
| 開始ページ | 3 | |||||||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 10, p. 3-13, 発行日 2017-03-16 |
|||||||||||||
| 旧ID | 42632 | |||||||||||||