WEKO3
アイテム
聖の教化活動とその教育的意味
https://doi.org/10.15027/39427
https://doi.org/10.15027/394277b3cab81-ae0e-49fd-ac07-0e8fddddecce
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 聖の教化活動とその教育的意味 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | The Religious Activities of Hijiri (聖) and It's Educational Meaning | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 作成者 |
安, 京植
× 安, 京植
|
|||||||||
| アクセス権 | ||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
| 権利情報 | ||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2016 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 聖 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 古代教育史 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 仏教教育 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 宗教的活動 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 個人 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | hijiri | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | history of ancient education | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Buddhist education | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | religious activity | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | individual | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||
| 主題 | 180 | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述 | This paper aims to discuss on educational meaning of religious activities of hijiri (聖) in Japanese ancient society. Hijiri first appeared in Nara (奈良) generation, and performed various religious activities targetting the grass-roots. They imparted people about knowledge and cultures on Buddhism by applying diverse medias, such as Nenbutsu (念仏), Shomyo (声明), Etoki (絵解き), folktale. Their religious activities contribute to setting Buddhism as living culture in Japan. The appearance of hijiri gave birth of ‘individual’ in Japanese history and taught people universal value of human dignity. This is very meaningful to Japanese ancient educational history. However, the religious activities of hijiri had its limit; that is, it could not completely breakaway from characteristics of shamanism. From now on, the study on hijiri has a necessity of being comparatively studied not only in Japan but also in East Asia. Through this, Japanese educational history will be root in East Asian educational history, further in World educational history. | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.15027/39427 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||
| 開始ページ | ||||||||||
| 開始ページ | 69 | |||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 9, p. 69-82, 発行日 2016-03-16 |
|||||||||
| 旧ID | 39427 | |||||||||