ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 9号

聴覚障がい学生に対する支援者養成に関する実践的研究

https://doi.org/10.15027/39424
https://doi.org/10.15027/39424
023391f6-bdb2-45b3-a98f-d9e6259c2a5b
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_9_45.pdf JEducSci_9_45.pdf (783.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 聴覚障がい学生に対する支援者養成に関する実践的研究
言語 ja
タイトル
タイトル Practical Study on the Support for Students with Hearing Impairment
言語 en
作成者 枝廣, 和憲

× 枝廣, 和憲

ja 枝廣, 和憲

en Edahiro, Kazunori

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2016 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 聴覚障がい学生
主題
主題Scheme Other
主題 パソコンノートテイク
主題
主題Scheme Other
主題 支援者養成
主題
主題Scheme Other
主題 障害を理由とする差別の解消の推進に関する法律
主題
主題Scheme Other
主題 Student with Auditory Disorder
主題
主題Scheme Other
主題 Note-Take with PC
主題
主題Scheme Other
主題 Training of Supporter
主題
主題Scheme Other
主題 Convention on the Rights of Persons with Disabilities
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper is practical study on the support for students with hearing impairment. The method of the main support for students with hearing impairment is note-take. In the present study, the note-takers was observed. They completed a questionnaire about Social Interest and skills of note-take. The results indicated that Social Interest change was not seen. Note-takers performed significantly higher on some factors in skills of note-take. The results from a qualitative analysis indicated that they grew mentally. For example, they have noticed the importance of trusting one’s partner, and have noticed importance of communication with their partner and students with hearing impairment.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/39424
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 45
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 9, p. 45-50, 発行日 2016-03-16
旧ID 39424
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:12:51.397514
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3