WEKO3
アイテム
聴覚障がい学生に対する支援者養成に関する実践的研究
https://doi.org/10.15027/39424
https://doi.org/10.15027/39424023391f6-bdb2-45b3-a98f-d9e6259c2a5b
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 聴覚障がい学生に対する支援者養成に関する実践的研究 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | Practical Study on the Support for Students with Hearing Impairment | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 作成者 |
枝廣, 和憲
× 枝廣, 和憲
|
|||||||||
| アクセス権 | ||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
| 権利情報 | ||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2016 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 聴覚障がい学生 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | パソコンノートテイク | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 支援者養成 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 障害を理由とする差別の解消の推進に関する法律 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Student with Auditory Disorder | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Note-Take with PC | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Training of Supporter | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Convention on the Rights of Persons with Disabilities | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||
| 主題 | 370 | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述 | This paper is practical study on the support for students with hearing impairment. The method of the main support for students with hearing impairment is note-take. In the present study, the note-takers was observed. They completed a questionnaire about Social Interest and skills of note-take. The results indicated that Social Interest change was not seen. Note-takers performed significantly higher on some factors in skills of note-take. The results from a qualitative analysis indicated that they grew mentally. For example, they have noticed the importance of trusting one’s partner, and have noticed importance of communication with their partner and students with hearing impairment. | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.15027/39424 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||
| 開始ページ | ||||||||||
| 開始ページ | 45 | |||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 9, p. 45-50, 発行日 2016-03-16 |
|||||||||
| 旧ID | 39424 | |||||||||