ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 9号

ESDの概念についてのメモランダム

https://doi.org/10.15027/39420
https://doi.org/10.15027/39420
1f48894d-a2cd-45c7-a28f-b6b516735eaa
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_9_3.pdf JEducSci_9_3.pdf (727.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ESDの概念についてのメモランダム
言語 ja
タイトル
タイトル A Memorandum on the Concept of ESD
言語 en
作成者 樋口, 聡

× 樋口, 聡

ja 樋口, 聡

en Higuchi, Satoshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2016 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 ESD
主題
主題Scheme Other
主題 持続可能性
主題
主題Scheme Other
主題 グローバル
主題
主題Scheme Other
主題 ESD
主題
主題Scheme Other
主題 Sustainability
主題
主題Scheme Other
主題 Global
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The term ESD (Education for Sustainable Development) is becoming popular all over the world, particularly in Japan. It is said that education is essential to sustainable development. Today’s education is crucial to the ability of present and future leaders and citizens to create solutions to contemporary global environmental, societal and economic problems and find new paths to a better future (UNESCO). In Japan, the idea of ESD is promoted by the Ministry of Education with connecting to the Associated School Project called “UNESCO School." Educational practices such as environmental education, energy education, international education, the World Heritage cultural education began to spread at schools. However, the fundamental discussion regarding the concept of ESD is not enough, so that teachers sometimes admit that the notion of ESD is staying unclear. In this paper, three basic factors, Development, Education, and Sustainability for ESD are critically examined in the literature and the related Websites. What was done here is a review of the materials and the indication of the problems. In the sense, this is just a memorandum, namely notes for further investigation. The following was pointed out: 1) The original point of ESD was about environmental problems. 2) Under the influence of DESD since 2005 which was promoted by Japan at the United Nations, the term ESD became popular among others like EfS (Education for Sustainability), ESF (Education for Sustainable Future), ESL (Education for Sustainable Living). Anyway, the basic idea is about the global issues. 3) The term ESD is not necessarily adequate, because it includes the ambiguous word “development." The Japanese translation of development is also problematic. 4) The concept of ESD demands the philosophical consideration on “knowledge" and “intelligence." 5) The fundamental significance of ESD is that it requires the innovation of the current system of school education.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/39420
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 3
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 9, p. 3-12, 発行日 2016-03-16
旧ID 39420
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:12:17.670761
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3