ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 8号

小中学生の援助行動表出に関する研究 : 「表に表れない思いやり」行動の出現に着目して <研究論文 : 学習開発学の今>

https://doi.org/10.15027/36780
https://doi.org/10.15027/36780
98f3afb6-e6ff-4fc2-8785-0baf8bc09194
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_8_211.pdf JEducSci_8_211.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 小中学生の援助行動表出に関する研究 : 「表に表れない思いやり」行動の出現に着目して <研究論文 : 学習開発学の今>
言語 ja
タイトル
タイトル A study of the expression of helping behavior of elementary school and junior high-school students : Observing the appearance of “omoiyari" that is not expressed in action <Research Article>
言語 en
作成者 宮里, 智恵

× 宮里, 智恵

ja 宮里, 智恵

en Miyasato, Tomoe

Search repository
髙橋, 均

× 髙橋, 均

ja 髙橋, 均

en Takahashi, Hitoshi

Search repository
森川, 敦子

× 森川, 敦子

ja 森川, 敦子

en Morikawa, Atsuko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2015 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 helping behavior
主題
主題Scheme Other
主題 “omoiyari" that is not expressed in action
主題
主題Scheme Other
主題 moral education program
主題
主題Scheme Other
主題 援助行動
主題
主題Scheme Other
主題 表に表れない思いやり
主題
主題Scheme Other
主題 道徳教育プログラム
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study aimed to obtain basic data from school students about the occurrences of omoiyari that were not expressed in their actions. In all, 533 elementary and junior high school students responded to our survey. The participants were asked what would they do in three particular situations: (1) a classmate falls down; (2) a classmate forgets their homework; (3) a classmate is seen crying behind the school building. The results were as follows. The older the students become, the more they show the unexpressed omoiyari behavior. In situation 3, eighth- and ninth-grade students were most likely to show unexpressed omoiyari. The main motivations behind unexpressed omoiyari behavior are taking perspective, lack of social skills, and internalized conscience. We intend to use these results to develop a moral education program for elementary and junior high school students.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿は平成25-28年度日本学術振興会科学研究費(研究代表者:宮里智恵)の助成を受け,実施された研究の一部である。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36780
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 211
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 8, p. 211-221, 発行日 2015-03-16
旧ID 36780
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:11:25.410612
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3