ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 8号

外国語の文章理解に及ぼすパーズィングの影響 <研究論文 : 学習開発学の今>

https://doi.org/10.15027/36778
https://doi.org/10.15027/36778
ec432d83-831f-4c26-a849-1d3ad03c2338
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_8_195.pdf JEducSci_8_195.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 外国語の文章理解に及ぼすパーズィングの影響 <研究論文 : 学習開発学の今>
言語 ja
タイトル
タイトル The Effect of Parsing on Comprehension of Foreign Language Texts <Research Article>
言語 en
作成者 鈴木, 明夫

× 鈴木, 明夫

ja 鈴木, 明夫

en Suzuki, Akio

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2015 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 discourse comprehension
主題
主題Scheme Other
主題 parsing
主題
主題Scheme Other
主題 situation model
主題
主題Scheme Other
主題 foreign language learning
主題
主題Scheme Other
主題 文章理解
主題
主題Scheme Other
主題 パーズィング
主題
主題Scheme Other
主題 状況モデル
主題
主題Scheme Other
主題 外国語学習
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 In this study, I examined how the ability of parsing affects readers’ comprehension of explanatory texts in the context of English as a foreign language (EFL) reading. I randomly assigned 21 Japanese university students into the following two groups: (a) participants who were required to read a text written in English while displayed in appropriately parsed phrases; and (b) participants who were asked to read the exact same text while displayed in inappropriately parsed phrases. Group (a) was considered as the group whose member has a good ability to parse English sentences, while group (b) was considered as the group lacking in parsing ability. The results of two types of comprehension tests, textbase and situation model, conducted with the two groups revealed that group (a) outperformed group (b) in the case of the textbase, and also it is assumed that the situation model can be better constructed by group (a) rather than group (b). These findings suggest that in the context of EFL reading, the ability to parse texts has a great effect on facilitating students’ text comprehension when the readers are at the beginner level.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は科学研究費助成事業・若手研究B(2270826,研究代表者:鈴木明夫)の助成を受けたものである。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36778
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 195
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 8, p. 195-202, 発行日 2015-03-16
旧ID 36778
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:11:09.119039
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3