ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 8号

保育者のとらえる子どもとの信頼感 <研究論文 : 学習開発学の今>

https://doi.org/10.15027/36777
https://doi.org/10.15027/36777
1d3ec556-089b-496c-9da3-ba0738e182dd
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_8_185.pdf JEducSci_8_185.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 保育者のとらえる子どもとの信頼感 <研究論文 : 学習開発学の今>
言語 ja
タイトル
タイトル Early Childhood Education and Care Teachers’ Feelings of Trust in Children <Research Article>
言語 en
作成者 岡本, かおり

× 岡本, かおり

ja 岡本, かおり

en Okamoto, Kaori

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2015 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 Trust
主題
主題Scheme Other
主題 Various involvements
主題
主題Scheme Other
主題 Empathy
主題
主題Scheme Other
主題 Acceptance
主題
主題Scheme Other
主題 Belief
主題
主題Scheme Other
主題 信頼感
主題
主題Scheme Other
主題 多様な関わり
主題
主題Scheme Other
主題 共感
主題
主題Scheme Other
主題 受容
主題
主題Scheme Other
主題 信じる
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study focused on how early childhood education and care (ECEC) teachers view their students’ trust and also examined the overall state of child care in Japan. I interviewed 10 kindergarten teachers and 10 nursery school teachers. For instance, one kindergarten teacher said, "A girl kept crying in the morning, but now she began favorite play by my sign. "Another teacher said, "A girl had been just crying without telling her feelings, but she became to speak up to me willingly. When I hold her hand, she also squeezed my hand back. "Some another said, "A shy boy was able to express his somewhat selfish will." The results showed that the language and conduct of children changed when dealing with ECEC teachers; those teachers felt that they achieved a sense of acceptance among the students and that mutual understanding existed, that is, the teachers believed that there was mutual trust with the children. The ECEC teachers empathized with their students. The results suggest that there is an underlying positive attitude among ECEC teachers who trust their children when they believe in their children’s potential and who accept those children as they are. This attitude among ECEC teachers would appear to be a significant characteristic in Japanese child care.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は、“Examination of Feeling of Trust Toward Children for ECEC Teachers" Kaori Okamoto, Takashi Muto ‘The 15th Conference of the Pacific Early Childhood Education Reserch Association(2014)’ において発表したものを再分析し、まとめたものである。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36777
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 185
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 8, p. 185-194, 発行日 2015-03-16
旧ID 36777
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:11:00.624224
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3