ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 8号

Two Views of Decision Making <Research Article>

https://doi.org/10.15027/36771
https://doi.org/10.15027/36771
4b0677da-d3d4-4a29-b0be-3d565bce107d
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_8_127.pdf JEducSci_8_127.pdf (592.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Two Views of Decision Making <Research Article>
言語 en
作成者 Turner, David A.

× Turner, David A.

en Turner, David A.

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2015 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 neuroscience
主題
主題Scheme Other
主題 decision-making
主題
主題Scheme Other
主題 holistic approaches
主題
主題Scheme Other
主題 time-scales
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper starts from the notion that there are two approaches to the description of phenomena: a western, scientific approach which dichotomies, and a eastern, humanistic approach which is integrative and dialectical. In the western form, the highest form of logic depends on the law of the excluded middle, and opposing pairs of concepts are created: mind/brain, spirit/body and so on. In contrast with that, eastern logic emphasizes the unity of opposites and balance in a holistic worldview. The paper then goes on to look at one area of western science, the neuroscience of decision making, and shows how destructive it is to understanding the majority of decisions to attempt to lift decisions, or release decisions from their context in this analytic way. The paper concludes that western science might benefit from a careful study of eastern approaches to unity, which might actually fit more comfortably with the notions of complexity that western science is now struggling to comprehend. Above all, the analytical approach focuses on the short term and the context free, which means that it has little to say about education or the concerns of educators and educationists.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36771
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 127
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 8, p. 127-133, 発行日 2015-03-16
旧ID 36771
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:10:13.246280
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3