ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 8号

職員室文化に関する調査研究(1) <研究論文 : 学習開発学の今>

https://doi.org/10.15027/36762
https://doi.org/10.15027/36762
9735f3e4-ede5-4247-8af5-289e50feeb46
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_8_49.pdf JEducSci_8_49.pdf (1.5 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 職員室文化に関する調査研究(1) <研究論文 : 学習開発学の今>
言語 ja
タイトル
タイトル Survey Study about Shokuinshitsu (Faculty Room) Culture (Ⅰ) <Research Article>
言語 en
作成者 林, 孝

× 林, 孝

ja 林, 孝

en Hayashi, Takashi

Search repository
米沢, 崇

× 米沢, 崇

ja 米沢, 崇

en Yonezawa, Takashi

Search repository
周, 蘭君

× 周, 蘭君

ja 周, 蘭君

en Zhou, Lanjun

Search repository
川原, 陽子

× 川原, 陽子

ja 川原, 陽子

en Kawahara, Yoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2015 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 Shokuinshitsu (Faculty Room) Culture
主題
主題Scheme Other
主題 Teacher
主題
主題Scheme Other
主題 School
主題
主題Scheme Other
主題 Episode
主題
主題Scheme Other
主題 職員室文化
主題
主題Scheme Other
主題 教師
主題
主題Scheme Other
主題 学校
主題
主題Scheme Other
主題 エピソード
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to deal with a theoretical framework for Shokuinshitsu (faculty room) culture different from the organizational climate and culture understood by educational administration theory. Furthermore, through analysis of episodes at working schools, which had the greatest effect on one’s way of life as a teacher, we will gain fundamental opinions aimed at construction of a Shokuinshitsu culture. As a result, we understood Shokuinshitsu culture as “the whole of education skills and ideas / behaviors cherished over many years as something as value at each school," and Shokuinshitsu culture was found to possibly affect the “development of distinctive, open schools" and the professional development as a teacher. Furthermore, we used text mining to analyze the data from 1,344 teachers currently working in elementary & middle schools to investigate episodes at working schools which had the greatest effect on their way of life as teachers. As a result, it became clear that episodes of learning from one’s students & their protectors, episodes of learning from colleagues in one’s school, and episodes of learning from accumulated various educational practice can have an effect on one’s way of life and professional development as a teacher.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,科学研究費補助金 基盤研究(C)「特色ある開かれた学校づくりに資する職員室文化の発掘と継承に関する研究」(研究課題番号:23531060,研究代表者:林孝)の成果の一部である。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36762
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 49
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 8, p. 49-58, 発行日 2015-03-16
旧ID 36762
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:08:59.047652
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3