WEKO3
アイテム
自己嫌悪感場面で喚起される自己変容の志向と自己形成 <研究論文 : 学習開発学の今>
https://doi.org/10.15027/36761
https://doi.org/10.15027/36761aee8c6fc-e4fd-41dc-b159-3cbb59be5466
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | 自己嫌悪感場面で喚起される自己変容の志向と自己形成 <研究論文 : 学習開発学の今> | |||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | The Intention to Change the Negative Self and Self-Development in the Feelings of Self-Disgust <Research Article> | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 作成者 |
青木, 多寿子
× 青木, 多寿子
× 武内, 研人
× 吉岡, 真梨子
|
|||||||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
| 権利情報 | ||||||||||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2015 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | self-development | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | intention to change | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | self-disgust | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | acceptance | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | meta cognition | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 自己形成 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 自己変容 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 自己嫌悪感場面 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 受容性 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | メタ認知 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
| 主題 | 370 | |||||||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||||||
| 内容記述 | From research about self-development in adolescents, we found that feeling of self-disgust could be connected with the process of self- development (Mizuma, 2003). However, meta cognition could also affect feeling of self-development in self-disgust situations. Mizuma (2003) classified feelings of self-disgust into a number of categories. Matsumoto (2011) identified three categories about everyday meta-cognition. The purpose of this study was to examine the relations in the self-disgust and to determine the personal character are associated with the intention to change the negative self. Three hundred eighty seven students in a University were participated in this study. We found the acceptance of others was key element in this intention. Additionally we found self-control of mega cognition to be important. We discussed the character of individuals who have the intention to change the negative self comparing with those who do not. | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||||||
| ID登録 | 10.15027/36761 | |||||||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||||||||||
| 開始ページ | ||||||||||||||||||
| 開始ページ | 43 | |||||||||||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 8, p. 43-47, 発行日 2015-03-16 |
|||||||||||||||||
| 旧ID | 36761 | |||||||||||||||||