ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 7号

土佐の風土に根ざした地域教材開発研究

https://doi.org/10.15027/35700
https://doi.org/10.15027/35700
c94a03f9-605f-47db-907a-3e5e234dd40e
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_7_59.pdf JEducSci_7_59.pdf (4.6 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 土佐の風土に根ざした地域教材開発研究
言語 ja
タイトル
タイトル Development of the Multidisciplinary Educational Materials on Locally-Caught Fish "Skipjack Tuna"
言語 en
作成者 柴, 英里

× 柴, 英里

ja 柴, 英里

en Shiba, Eri

Search repository
菊地, るみ子

× 菊地, るみ子

ja 菊地, るみ子

en Kikuchi, Rumiko

Search repository
山中, 文

× 山中, 文

ja 山中, 文

en Yamanaka, Aya

Search repository
岡谷, 英明

× 岡谷, 英明

ja 岡谷, 英明

en Okatani, Hideaki

Search repository
吉岡, 一洋

× 吉岡, 一洋

ja 吉岡, 一洋

en Yoshioka, Kazuhiro

Search repository
中道, 一心

× 中道, 一心

ja 中道, 一心

en Nakamichi, Kazushi

Search repository
受田, 浩之

× 受田, 浩之

ja 受田, 浩之

en Ukeda, Hiroyuki

Search repository
芝, 京

× 芝, 京

ja 芝, 京

en Shiba, Miya

Search repository
山本, 哲治

× 山本, 哲治

ja 山本, 哲治

en Yamamoto, Tetsuji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2014 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 Skipjack tuna
主題
主題Scheme Other
主題 multidisciplinary educational materials
主題
主題Scheme Other
主題 fish consumption
主題
主題Scheme Other
主題 カツオ
主題
主題Scheme Other
主題 学際的教材
主題
主題Scheme Other
主題 魚食消費
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 We developed the multidisciplinary educational materials on locally-caught fish "Skipjack tuna" and worked with 13-hour unit focusing on fisheries industry. Skipjack tuna is one of the most important fish as a food and fishery resource in Kochi. We focused on biology, distribution, and cuisine of Skipjack tuna, and translated multidisciplinary complex knowledge into appropriate levels for our target audience (fifth grader). Major element of the class practices was the learning cycle, which articulated three sequential instructional phases: introduction, cooperative learning, and overview. In introduction, students work with the materials to ask questions on Skipjack tuna (called "Katsuo Quiz"). In cooperative learning, students work in small groups to help one another and write what they have learnt in "Hidensho". In overview, teacher presents the overview to students to promote understandings. After one cycle is completed, the three phases are repeated with new material to revisit and encourage deep understandings of Skipjack tuna and fisheries industry. Collaborative and interactive relationships among university, industry, and learner (consumer) were also the central components in our study. It was suggested that the materials and practices in this study would promote deep understanding of Skipjack tuna. That might lead to promote fish consumption and revitalize local economy.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/35700
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 59
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 7, p. 59-67, 発行日 2014-04-30
旧ID 35700
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:08:25.151134
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3