WEKO3
アイテム
学校改善に活かす目標管理の運用方法に関する事例研究 : 「共有」を核とした公立中学校の実践より
https://doi.org/10.15027/35694
https://doi.org/10.15027/35694a7fd1418-5b43-4ec0-84e3-97d62fc540b8
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | 学校改善に活かす目標管理の運用方法に関する事例研究 : 「共有」を核とした公立中学校の実践より | |||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | The case study on the operation method of the management by objectives to utilize school improvement : From the practice of certain public junior high school at the core "sharing" | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 作成者 |
諏訪, 英広
× 諏訪, 英広
× 髙谷, 哲也
|
|||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
| 権利情報 | ||||||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2014 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | teacher evaluation | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | management by objectives | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | school improvement | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | sharing | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 教員評価 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 目標管理 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 学校改善 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 共有 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||||||
| 主題 | 370 | |||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||
| 内容記述 | This paper is a case study of certain public junior high school aimed to make clear what requirements are to be determined on a production method of the management by objectives to utilize school improvement. As a feature of the operating method of the management by objectives in the present case, that the basic elements and approaches as an organization such as the emphasis on common purpose, collaboration motivation, mutual communication is well recognized, the organization and activation was centered on "sharing" the method specific for school improvement of individual growth are taken revealed. As an example of a specific method, there are "visualization" of school management policies, student image to aim, teacher image to aim, and organizational goals, the development of middle leaders, sharing of information and practice of grade-segregation between, and daily communication. Then, as the teacher population can share recognition that the tool to utilize school improvement is an object of the school management, various methods have been employed to the management by objectives. | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||
| ID登録 | 10.15027/35694 | |||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||||||
| 開始ページ | ||||||||||||||
| 開始ページ | 11 | |||||||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 7, p. 11-18, 発行日 2014-04-30 |
|||||||||||||
| 旧ID | 35694 | |||||||||||||