WEKO3
アイテム
学級での援助要請を促す教師の工夫とは : PAC分析を中心とした仮説生成的研究
https://doi.org/10.15027/35693
https://doi.org/10.15027/3569384c8ba20-625c-47db-86b2-7f5c72cc4f40
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | 学級での援助要請を促す教師の工夫とは : PAC分析を中心とした仮説生成的研究 | |||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | How Classroom Teachers Promote their Students' Ability of Help?seeking in their Chases. | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 作成者 |
津田, 真李
× 津田, 真李
× 青木, 多寿子
|
|||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
| 権利情報 | ||||||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2014 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Help-seeking | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | classroom teacher's support | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | PAC analysis | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | making classroom climate and environment | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 援助要請 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 学級担任の支援 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | PAC分析 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 環境づくり | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||||||
| 主題 | 370 | |||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||
| 内容記述 | The ability of help-seeking could be very important to make safe classroom climate and environment in school .The purpose of this study is to examine how classroom teachers promote their students' ability of help-seeking in their classes. Six classroom teachers were interviewed. PAC analysis and KJ analysis were performed with them (two less experienced teachers and four enough experienced teachers). The results revealed: (a) all teachers try to promote help-seeking ability in their class, (b) enough experience teachers have various strategies not only direct supports but also indirect ones. (3) indirect supports of enough experienced teachers include to establish excellent classroom climate and environment. (4) social skill training is not always used so often. However all of them try to support every activities to promote help-seeking ability. We need more studies to prove with other researches if these strategies of classroom teachers are effective to students or not. | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||
| ID登録 | 10.15027/35693 | |||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||||||
| 開始ページ | ||||||||||||||
| 開始ページ | 3 | |||||||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 7, p. 3-9, 発行日 2014-04-30 |
|||||||||||||
| 旧ID | 35693 | |||||||||||||