ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 7号

学級での援助要請を促す教師の工夫とは : PAC分析を中心とした仮説生成的研究

https://doi.org/10.15027/35693
https://doi.org/10.15027/35693
84c8ba20-625c-47db-86b2-7f5c72cc4f40
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_7_3.pdf JEducSci_7_3.pdf (672.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 学級での援助要請を促す教師の工夫とは : PAC分析を中心とした仮説生成的研究
言語 ja
タイトル
タイトル How Classroom Teachers Promote their Students' Ability of Help?seeking in their Chases.
言語 en
作成者 津田, 真李

× 津田, 真李

ja 津田, 真李

en Tsuda, Mari

Search repository
青木, 多寿子

× 青木, 多寿子

ja 青木, 多寿子

en Aoki, Tazuko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2014 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 Help-seeking
主題
主題Scheme Other
主題 classroom teacher's support
主題
主題Scheme Other
主題 PAC analysis
主題
主題Scheme Other
主題 making classroom climate and environment
主題
主題Scheme Other
主題 援助要請
主題
主題Scheme Other
主題 学級担任の支援
主題
主題Scheme Other
主題 PAC分析
主題
主題Scheme Other
主題 環境づくり
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The ability of help-seeking could be very important to make safe classroom climate and environment in school .The purpose of this study is to examine how classroom teachers promote their students' ability of help-seeking in their classes. Six classroom teachers were interviewed. PAC analysis and KJ analysis were performed with them (two less experienced teachers and four enough experienced teachers). The results revealed: (a) all teachers try to promote help-seeking ability in their class, (b) enough experience teachers have various strategies not only direct supports but also indirect ones. (3) indirect supports of enough experienced teachers include to establish excellent classroom climate and environment. (4) social skill training is not always used so often. However all of them try to support every activities to promote help-seeking ability. We need more studies to prove with other researches if these strategies of classroom teachers are effective to students or not.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/35693
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 3
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 7, p. 3-9, 発行日 2014-04-30
旧ID 35693
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:07:27.236591
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3