ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 6号

進路面談における高校教師の指導力の違いと同僚との相談体験 : 初任,中堅,ベテラン教師のPAC(個人別態度構造)分析による比較

https://doi.org/10.15027/35240
https://doi.org/10.15027/35240
741865f7-affe-4d08-8c74-e95eca3366c2
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_6_37.pdf JEducSci_6_37.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 進路面談における高校教師の指導力の違いと同僚との相談体験 : 初任,中堅,ベテラン教師のPAC(個人別態度構造)分析による比較
言語 ja
タイトル
タイトル What makes differences in the guidance counseling ability of high school teachers : a comparison of career levels of high school teachers and teamwork levels of their school by PAC (Personal Attitude Construct) analysis
言語 en
作成者 森本, 篤

× 森本, 篤

ja 森本, 篤

en Morimoto, Atsushi

Search repository
青木, 多寿子

× 青木, 多寿子

ja 青木, 多寿子

en Aoki, Tazuko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2013 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 guidance counseling
主題
主題Scheme Other
主題 guidance ability
主題
主題Scheme Other
主題 PAC analysis
主題
主題Scheme Other
主題 high school teacher
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to examine the following points by comparing the attitude constructs in career counseling among high school teachers who have different teaching experience; (1) do more experienced teachers have more sophisticated guidance abilities than less experienced teachers ?; and (2) are there any relations between teaching lengths and counseling skills acquired through collaborating with colleagues ? PAC analysis performed with three teachers (less experienced teacher, A; middle experienced teacher, C; and more experienced teacher, F) indicated that A and C, with coping skills limited to the range of their own abilities, feel confident in the manageable issues, but, anxious in the unmanageable issues. On the other hand, F attaches more importance to human relations with her students, thinking together and checking unknown issues. This teacher feels confident in her flexible coping skills unlimited by the range of her abilities, not anxious in her interviews. The results revealed: (a) more experienced teachers do not necessarily have more sophisticated guidance abilities than less experienced teachers; and (b) high school teachers, despite their career teaching lengths, do not develop many counseling skills through collaborating with colleagues. Also identified were needs for further studies on how to be informed, and how to learn the good skills of other teachers' for their career counseling each other.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/35240
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 37
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 6, p. 37-46, 発行日 2013-04-30
旧ID 35240
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:06:51.697843
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3