WEKO3
アイテム
統計教育に対する学習開発実践専修者の意識調査 : 卒業論文執筆後の大学4 年生を調査対象者として
https://doi.org/10.15027/35239
https://doi.org/10.15027/35239ff3330ef-0dee-48e3-8486-3565f426b40c
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | 統計教育に対する学習開発実践専修者の意識調査 : 卒業論文執筆後の大学4 年生を調査対象者として | |||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | Attitude survey of statistics education in learning development major's students : Participants of senior after writing their graduation thesis | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 作成者 |
野中, 陽一朗
× 野中, 陽一朗
× 井上, 弥
|
|||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
| 権利情報 | ||||||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2013 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Statistics education | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Attitude survey | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Class evaluation | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Lesson study | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Learning method | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||||||
| 主題 | 370 | |||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||
| 内容記述 | The purpose of the present study was to investigate the attitude survey of statistics education in learning development major's students. Participants in the study was 26 learning development major's students of after writing their graduation thesis with statistics method. The study's data was 24 participant's completed questionnaires. The study revealed that (1) five clusters was extracted on the basis of the similarities in whichparticipants expect the class methods and contents of statistics education, (2) knowledge of statistical methods was different every methodical items, and (3) among students group with low level of statistical knowledge there were significantly higher statistical education's one cluster score than among students group with high level of statistical knowledge. On the basis of the results of the study, we discussed the problems of the future of statistics education and the progressive study's perspectives. | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||
| ID登録 | 10.15027/35239 | |||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||||||
| 開始ページ | ||||||||||||||
| 開始ページ | 31 | |||||||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 6, p. 31-36, 発行日 2013-04-30 |
|||||||||||||
| 旧ID | 35239 | |||||||||||||