ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 6号

統計教育に対する学習開発実践専修者の意識調査 : 卒業論文執筆後の大学4 年生を調査対象者として

https://doi.org/10.15027/35239
https://doi.org/10.15027/35239
ff3330ef-0dee-48e3-8486-3565f426b40c
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_6_31.pdf JEducSci_6_31.pdf (978.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 統計教育に対する学習開発実践専修者の意識調査 : 卒業論文執筆後の大学4 年生を調査対象者として
言語 ja
タイトル
タイトル Attitude survey of statistics education in learning development major's students : Participants of senior after writing their graduation thesis
言語 en
作成者 野中, 陽一朗

× 野中, 陽一朗

ja 野中, 陽一朗

en Nonaka, Yoichiro

Search repository
井上, 弥

× 井上, 弥

ja 井上, 弥

en Inoue, Wataru

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2013 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 Statistics education
主題
主題Scheme Other
主題 Attitude survey
主題
主題Scheme Other
主題 Class evaluation
主題
主題Scheme Other
主題 Lesson study
主題
主題Scheme Other
主題 Learning method
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of the present study was to investigate the attitude survey of statistics education in learning development major's students. Participants in the study was 26 learning development major's students of after writing their graduation thesis with statistics method. The study's data was 24 participant's completed questionnaires. The study revealed that (1) five clusters was extracted on the basis of the similarities in whichparticipants expect the class methods and contents of statistics education, (2) knowledge of statistical methods was different every methodical items, and (3) among students group with low level of statistical knowledge there were significantly higher statistical education's one cluster score than among students group with high level of statistical knowledge. On the basis of the results of the study, we discussed the problems of the future of statistics education and the progressive study's perspectives.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/35239
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 31
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 6, p. 31-36, 発行日 2013-04-30
旧ID 35239
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:06:43.629475
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3