WEKO3
アイテム
言語獲得支援論に関する一考察 : 母子遊び「いないいないばー」をめぐる保護者の意識調査を中心に
https://doi.org/10.15027/33215
https://doi.org/10.15027/3321547d74da7-9e66-4598-a031-e4435ab56681
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 言語獲得支援論に関する一考察 : 母子遊び「いないいないばー」をめぐる保護者の意識調査を中心に | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | A Study of Language Acquisition Support Theory : Based on a Parental Survey of Peek-a-Boo | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 作成者 |
今井, 康晴
× 今井, 康晴
|
|||||||||
| アクセス権 | ||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
| 権利情報 | ||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2012 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Language acquisition support | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Play | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Peek-a-boo | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | picture-book | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 言語獲得支援 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 遊び | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | いないいないばー | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 絵本 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||
| 主題 | 370 | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述 | This paper of purpose is conduct on the "Peek-a-boo" and picture-book "Peek-a-boo" from the consciousness of parents. "Peek-a-boo" can be mentioned as an important play. This is because "Peek-a-boo" the play enables the communication of parent and child. Communication with parents has a significant influence on language acquisition and development of children. In addition, the communication is regarded as the basics to issue words in language acquisition. "Peek-a-boo" is not intended to be limited to the play, widely used as a picture book. The study focuses on the state of "Peek-a-boo" play to help promote communication and language acquisition based on these. Survey was carried out to the parent for the "Peek-a-boo" and. Aims to this paper the significance of play as a support for parent-child communication and language acquisition "Peek-a-boo". | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.15027/33215 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||
| 開始ページ | ||||||||||
| 開始ページ | 19 | |||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 5, p. 19-28, 発行日 2012-03-31 |
|||||||||
| 旧ID | 33215 | |||||||||