ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 5号

言語獲得支援論に関する一考察 : 母子遊び「いないいないばー」をめぐる保護者の意識調査を中心に

https://doi.org/10.15027/33215
https://doi.org/10.15027/33215
47d74da7-9e66-4598-a031-e4435ab56681
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_5_19.pdf JEducSci_5_19.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 言語獲得支援論に関する一考察 : 母子遊び「いないいないばー」をめぐる保護者の意識調査を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Language Acquisition Support Theory : Based on a Parental Survey of Peek-a-Boo
言語 en
作成者 今井, 康晴

× 今井, 康晴

ja 今井, 康晴

en Imai, Yasuharu

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2012 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 Language acquisition support
主題
主題Scheme Other
主題 Play
主題
主題Scheme Other
主題 Peek-a-boo
主題
主題Scheme Other
主題 picture-book
主題
主題Scheme Other
主題 言語獲得支援
主題
主題Scheme Other
主題 遊び
主題
主題Scheme Other
主題 いないいないばー
主題
主題Scheme Other
主題 絵本
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper of purpose is conduct on the "Peek-a-boo" and picture-book "Peek-a-boo" from the consciousness of parents. "Peek-a-boo" can be mentioned as an important play. This is because "Peek-a-boo" the play enables the communication of parent and child. Communication with parents has a significant influence on language acquisition and development of children. In addition, the communication is regarded as the basics to issue words in language acquisition. "Peek-a-boo" is not intended to be limited to the play, widely used as a picture book. The study focuses on the state of "Peek-a-boo" play to help promote communication and language acquisition based on these. Survey was carried out to the parent for the "Peek-a-boo" and. Aims to this paper the significance of play as a support for parent-child communication and language acquisition "Peek-a-boo".
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/33215
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 19
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 5, p. 19-28, 発行日 2012-03-31
旧ID 33215
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:05:28.264692
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3