ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 5号

学童期の防衛的自己呈示に関する研究 : 学年,性別,自己呈示の対象(TP)に着目して

https://doi.org/10.15027/33214
https://doi.org/10.15027/33214
954ac356-f6fe-4c01-b7db-9bf6b1cfa501
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_5_11.pdf JEducSci_5_11.pdf (695.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 学童期の防衛的自己呈示に関する研究 : 学年,性別,自己呈示の対象(TP)に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Defensive Self-Presentation of School Children
言語 en
作成者 児玉, 真樹子

× 児玉, 真樹子

ja 児玉, 真樹子

en Kodama, Makiko

Search repository
安藤, 貴子

× 安藤, 貴子

ja 安藤, 貴子

en Ando, Takako

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2012 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 defensive self-presentation
主題
主題Scheme Other
主題 school children
主題
主題Scheme Other
主題 防衛的自己呈示
主題
主題Scheme Other
主題 学童期
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study aimed to clarify the characteristics of defensive self-presentation of school children on the basis of its relation to grade (4th, 5th and 6th grade), sex, and the target person (homeroom teacher, intimate friends, non-intimate friends). We asked 95 elementary school children to evaluate using intention of three types of defensive self-presentation, including "apology", "account", and "selfhandicapping". The results of our investigation showed the following: 1) 5th grade children tended to use "self-handicapping" compared to 4th and 6th grade children, 2) girls tended to use "apology" more than boys, and not to use "account", 3) school children tended to use "apology" and "self-handicapping" and not to use "account", when the target person was "intimate friends".
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/33214
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 11
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 5, p. 11-17, 発行日 2012-03-31
旧ID 33214
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:05:19.535075
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3