WEKO3
アイテム
学童期の防衛的自己呈示に関する研究 : 学年,性別,自己呈示の対象(TP)に着目して
https://doi.org/10.15027/33214
https://doi.org/10.15027/33214954ac356-f6fe-4c01-b7db-9bf6b1cfa501
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | 学童期の防衛的自己呈示に関する研究 : 学年,性別,自己呈示の対象(TP)に着目して | |||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | A Study of Defensive Self-Presentation of School Children | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 作成者 |
児玉, 真樹子
× 児玉, 真樹子
× 安藤, 貴子
|
|||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
| 権利情報 | ||||||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2012 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | defensive self-presentation | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | school children | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 防衛的自己呈示 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 学童期 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||||||
| 主題 | 370 | |||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||
| 内容記述 | This study aimed to clarify the characteristics of defensive self-presentation of school children on the basis of its relation to grade (4th, 5th and 6th grade), sex, and the target person (homeroom teacher, intimate friends, non-intimate friends). We asked 95 elementary school children to evaluate using intention of three types of defensive self-presentation, including "apology", "account", and "selfhandicapping". The results of our investigation showed the following: 1) 5th grade children tended to use "self-handicapping" compared to 4th and 6th grade children, 2) girls tended to use "apology" more than boys, and not to use "account", 3) school children tended to use "apology" and "self-handicapping" and not to use "account", when the target person was "intimate friends". | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||
| ID登録 | 10.15027/33214 | |||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||||||
| 開始ページ | ||||||||||||||
| 開始ページ | 11 | |||||||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 5, p. 11-17, 発行日 2012-03-31 |
|||||||||||||
| 旧ID | 33214 | |||||||||||||