WEKO3
アイテム
大学生のアサーション行動とソーシャル・サポート,家族関係およびハーディネスとの関連
https://doi.org/10.15027/33213
https://doi.org/10.15027/33213356ed0db-37e9-4385-9977-f67ff1b4af3e
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | 大学生のアサーション行動とソーシャル・サポート,家族関係およびハーディネスとの関連 | |||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | The relevance among assertion behavior, social support, family relationship and hardiness in university students | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 作成者 |
加藤, 佳子
× 加藤, 佳子
× 西, 敦子
× 伊藤, 海織
|
|||||||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
| 権利情報 | ||||||||||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2012 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | Assertion behavior | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | family relationship | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | hardiness | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | university students | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | アサーション行動 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 家族関係 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | ハーディネス | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 大学生 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
| 主題 | 370 | |||||||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||||||
| 内容記述 | Objective: With the attenuation of human relations, a decrease in communicative competence becomes problematic, and the necessity of teaching communication skills in primary- and secondary-level education rises. The aim of this study is to investigate the hypothesis that social support and family relationship affects hardiness and hardiness affect assertion behaviors. Method: 175 university students (85 men: 19.2±1.0yrs, 94 females 19.4±1.2yrs) completed a questionnaire measuring instrumental and emotional social support from family and friends, assertion behavior (Relationship formation, Persuasion negotiations), family relationships (Cohesion and expression, Tangle) and hardiness (Commitment, Control, and Challenge). Results: Cohesion and expression in family relationship influenced hardiness (Commitment, and Control). Emotional support from friends affected Commitment. Instrumental support from friends affected Challenge. Hardiness (Commitment, and Control) affected relationship formation of assertion behavior. Hardiness (Challenge) affected persuasion negotiation of assertion behavior. Discussion: The results suggest that the emotional support from friends was related to the factor that promotes assertion behavior. In addition, acquisition of assertion behavior might be effective in building good family relationships and nurturing the power to live. | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||||||
| ID登録 | 10.15027/33213 | |||||||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||||||||||
| 開始ページ | ||||||||||||||||||
| 開始ページ | 3 | |||||||||||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 5, p. 3-10, 発行日 2012-03-31 |
|||||||||||||||||
| 旧ID | 33213 | |||||||||||||||||