ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 5号

大学生のアサーション行動とソーシャル・サポート,家族関係およびハーディネスとの関連

https://doi.org/10.15027/33213
https://doi.org/10.15027/33213
356ed0db-37e9-4385-9977-f67ff1b4af3e
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_5_3.pdf JEducSci_5_3.pdf (688.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 大学生のアサーション行動とソーシャル・サポート,家族関係およびハーディネスとの関連
言語 ja
タイトル
タイトル The relevance among assertion behavior, social support, family relationship and hardiness in university students
言語 en
作成者 加藤, 佳子

× 加藤, 佳子

ja 加藤, 佳子

en Kato, Yoshiko

Search repository
西, 敦子

× 西, 敦子

ja 西, 敦子

en Nishi, Atsuko

Search repository
伊藤, 海織

× 伊藤, 海織

ja 伊藤, 海織

en Ito, Miori

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2012 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 Assertion behavior
主題
主題Scheme Other
主題 family relationship
主題
主題Scheme Other
主題 hardiness
主題
主題Scheme Other
主題 university students
主題
主題Scheme Other
主題 アサーション行動
主題
主題Scheme Other
主題 家族関係
主題
主題Scheme Other
主題 ハーディネス
主題
主題Scheme Other
主題 大学生
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Objective: With the attenuation of human relations, a decrease in communicative competence becomes problematic, and the necessity of teaching communication skills in primary- and secondary-level education rises. The aim of this study is to investigate the hypothesis that social support and family relationship affects hardiness and hardiness affect assertion behaviors. Method: 175 university students (85 men: 19.2±1.0yrs, 94 females 19.4±1.2yrs) completed a questionnaire measuring instrumental and emotional social support from family and friends, assertion behavior (Relationship formation, Persuasion negotiations), family relationships (Cohesion and expression, Tangle) and hardiness (Commitment, Control, and Challenge). Results: Cohesion and expression in family relationship influenced hardiness (Commitment, and Control). Emotional support from friends affected Commitment. Instrumental support from friends affected Challenge. Hardiness (Commitment, and Control) affected relationship formation of assertion behavior. Hardiness (Challenge) affected persuasion negotiation of assertion behavior. Discussion: The results suggest that the emotional support from friends was related to the factor that promotes assertion behavior. In addition, acquisition of assertion behavior might be effective in building good family relationships and nurturing the power to live.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/33213
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 3
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 5, p. 3-10, 発行日 2012-03-31
旧ID 33213
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:05:11.241866
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3