ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 4号

イギリスにおける教員養成 : 問題の背景と現状

https://doi.org/10.15027/31509
https://doi.org/10.15027/31509
e09b8374-f761-4f4b-89df-dbd07fd06d5b
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_4_75.pdf JEducSci_4_75.pdf (617.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル イギリスにおける教員養成 : 問題の背景と現状
言語 ja
タイトル
タイトル Initial Teacher Education and Training in England
言語 en
作成者 ターナー, デイヴィド

× ターナー, デイヴィド

ja ターナー, デイヴィド

en Turner, David

Search repository
樋口, 聡

× 樋口, 聡

ja 樋口, 聡

en Higuchi, Satoshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2011 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 Initial teacher education
主題
主題Scheme Other
主題 Teacher qualification
主題
主題Scheme Other
主題 Teacher licensing
主題
主題Scheme Other
主題 England
主題
主題Scheme Other
主題 教員養成
主題
主題Scheme Other
主題 教員資格
主題
主題Scheme Other
主題 教員免許
主題
主題Scheme Other
主題 イギリス
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper examines the provision for preparing teachers in England, and looks at the balance between subject knowledge, pedagogical knowledge and practical experience in the classroom that is expected in order for a person to achieve qualified teacher status (QTS). The paper starts with an examination of the historical development of programmes of teacher preparation in order to trace the different emphasis placed on different aspects by politicians, universities and schools, and changes in the balance of those interests over time. The historical review ends with the vision set out in the James Report. The paper then looks at the various paths to QTS that are currently available and the general emphasis now placed on teaching as a practical skill, in contrast with the profession reflective practitioner envisaged by James. The paper ends with a summary of the different classroom roles that are now defined, in addition to the teacher, and the suggestion that the role of the teacher now needs to be critically reviewed and modernized.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31509
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 75
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 4, p. 75-82, 発行日 2011-03-31
旧ID 31509
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:05:02.870699
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3