ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 4号

道徳授業用の読み物教材に含まれる価値項目の分析

https://doi.org/10.15027/31507
https://doi.org/10.15027/31507
3d088e30-acc4-4890-a43c-86322439ee33
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_4_57.pdf JEducSci_4_57.pdf (1.3 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 道徳授業用の読み物教材に含まれる価値項目の分析
言語 ja
タイトル
タイトル Analysis of Values Contained in Moral Education Reading Materials
言語 en
作成者 鈴木, 由美子

× 鈴木, 由美子

ja 鈴木, 由美子

en Suzuki, Yumiko

Search repository
永瀬, 美帆

× 永瀬, 美帆

ja 永瀬, 美帆

en Nagase, Miho

Search repository
藤橋, 智子

× 藤橋, 智子

ja 藤橋, 智子

en Fujihashi, Tomoko

Search repository
今永, 泰生

× 今永, 泰生

ja 今永, 泰生

en Imagawa, Yasutaka

Search repository
江玉, 睦美

× 江玉, 睦美

ja 江玉, 睦美

en Edama, Mutsumi

Search repository
松田, 芳明

× 松田, 芳明

ja 松田, 芳明

en Matuda, Yoshiaki

Search repository
宮里, 智恵

× 宮里, 智恵

ja 宮里, 智恵

en Miyasato, Tomoe

Search repository
椋木, 香子

× 椋木, 香子

ja 椋木, 香子

en Mukugi, Kyoko

Search repository
森川, 敦子

× 森川, 敦子

ja 森川, 敦子

en Morikawa, Atsuko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2011 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 values education
主題
主題Scheme Other
主題 sense of values
主題
主題Scheme Other
主題 moral education
主題
主題Scheme Other
主題 moral education teaching materials
主題
主題Scheme Other
主題 価値教育
主題
主題Scheme Other
主題 価値観
主題
主題Scheme Other
主題 道徳教育
主題
主題Scheme Other
主題 道徳教育教材
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this paper is to consider the issue of implementing value education in Japan. To that end, images, actual conditions of use, and similar issues related to the keyword of children's "values" was investigated. Although a somewhat common image was also attained, it was shown that variations are large and the familiarity with the word itself, "value", is sparse. Next, books and other teaching materials including the word "value" were classified. It was found that there are few materials containing contents related to value that could be carried over from elementary school to junior high school, and that fragmentation increased in accordance with grade level. Given the foregoing, we studied the gap between the sense of values that children have acquired, and the value connotation included in books and other teaching materials related to morality, as a means to identify issues related to the assimilation of moral education in Japan.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31507
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 57
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 4, p. 57-65, 発行日 2011-03-31
旧ID 31507
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:04:46.372079
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3