ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 4号

対人理解を促進する道徳教育の方法 : セルマンの社会的視点取得理論に着目して

https://doi.org/10.15027/31506
https://doi.org/10.15027/31506
f5e3ba53-fa29-4e36-9d34-1ed3ae0efbd6
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_4_49.pdf JEducSci_4_49.pdf (700.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 対人理解を促進する道徳教育の方法 : セルマンの社会的視点取得理論に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル Methods of Moral Education that aim to foster Recognition of Interpersonal Relationships : Focused on Selman's Theory of Social Viewpoint Acquisition
言語 en
作成者 鈴木, 由美子

× 鈴木, 由美子

ja 鈴木, 由美子

en Suzuki, Yumiko

Search repository
森川, 敦子

× 森川, 敦子

ja 森川, 敦子

en Morikawa, Atsuko

Search repository
江玉, 睦美

× 江玉, 睦美

ja 江玉, 睦美

en Edama, Mutsumi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2011 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 moral education
主題
主題Scheme Other
主題 interpersonal understanding
主題
主題Scheme Other
主題 social viewpoint acquisition
主題
主題Scheme Other
主題 道徳教育
主題
主題Scheme Other
主題 対人理解
主題
主題Scheme Other
主題 社会的視点取得
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this paper is to clarify a method of moral education to which it promotes acquiring a disinterested third-person viewpoint, in order to solve conflicts in interpersonal relations. Morality lessons using a "role-acquisition type" method and an "self-solution type" method were performed, and the effects were verified. This paper describes the results of "interpersonal understanding subjects 1 and 2." For "Interpersonal understanding 1" questions as to what type of standards are selected when choosing a new friend. The main effect of the type was significant and the score for "self-solution type" was quite high. For "Personal understanding subject 2," questions were aimed at the reasons for choosing a friend. The main effect of the type was significant and the score for "self-solution type" was quite high. It is clear from these that an "self-solution type" method is effective.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31506
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 49
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 4, p. 49-55, 発行日 2011-03-31
旧ID 31506
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:04:38.482027
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3