WEKO3
アイテム
対人理解を促進する道徳教育の方法 : セルマンの社会的視点取得理論に着目して
https://doi.org/10.15027/31506
https://doi.org/10.15027/31506f5e3ba53-fa29-4e36-9d34-1ed3ae0efbd6
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | 対人理解を促進する道徳教育の方法 : セルマンの社会的視点取得理論に着目して | |||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | Methods of Moral Education that aim to foster Recognition of Interpersonal Relationships : Focused on Selman's Theory of Social Viewpoint Acquisition | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 作成者 |
鈴木, 由美子
× 鈴木, 由美子
× 森川, 敦子
× 江玉, 睦美
|
|||||||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
| 権利情報 | ||||||||||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2011 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | moral education | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | interpersonal understanding | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | social viewpoint acquisition | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 道徳教育 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 対人理解 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 社会的視点取得 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
| 主題 | 370 | |||||||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||||||
| 内容記述 | The purpose of this paper is to clarify a method of moral education to which it promotes acquiring a disinterested third-person viewpoint, in order to solve conflicts in interpersonal relations. Morality lessons using a "role-acquisition type" method and an "self-solution type" method were performed, and the effects were verified. This paper describes the results of "interpersonal understanding subjects 1 and 2." For "Interpersonal understanding 1" questions as to what type of standards are selected when choosing a new friend. The main effect of the type was significant and the score for "self-solution type" was quite high. For "Personal understanding subject 2," questions were aimed at the reasons for choosing a friend. The main effect of the type was significant and the score for "self-solution type" was quite high. It is clear from these that an "self-solution type" method is effective. | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||||||
| ID登録 | 10.15027/31506 | |||||||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||||||||||
| 開始ページ | ||||||||||||||||||
| 開始ページ | 49 | |||||||||||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 4, p. 49-55, 発行日 2011-03-31 |
|||||||||||||||||
| 旧ID | 31506 | |||||||||||||||||