WEKO3
アイテム
高校生の生活体験と「生きる力」・生活充実感の関連について
https://doi.org/10.15027/31505
https://doi.org/10.15027/31505dcaf0d8e-0ace-47ce-a5f8-89b40deba12e
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | 高校生の生活体験と「生きる力」・生活充実感の関連について | |||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | What Kinds of Activities are Related with Strongly Development? : Relation between the Zest for Living and Everyday Activities in High School Students. | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 作成者 |
高橋, 智子
× 高橋, 智子
× 竹嶋, 飛鳥
× 青木, 多寿子
|
|||||||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
| 権利情報 | ||||||||||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2011 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | everyday activities, the zest for living | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | the sense of emotional well-being | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | high school students | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 生活体験 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 生きる力 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 生活充実感 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 高校生 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
| 主題 | 370 | |||||||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||||||
| 内容記述 | The purpose of this study was to examine the relationship among everyday activities, "the zest for living" and well-being in high school students. We developed an everyday activities scale and the zest for living scale. A total of three hundred and forty-four high school students completed three kinds of questionnaires which measure their everyday activities, the zest for living, and the sense of emotional well-being. The major findings were as follows: (1) It was found that the everyday activities consists of the following four factors; Factor 1: interaction, Factor 2: after school activities, Factor 3: club activities, and Factor 4: playing with friends. (2) It was found that the zest for living consists of five factors. (3) It was shown that the positive relationship between students' everyday activities and the zest for living. (4) It was also found that their everyday activities and the zest for living were positively related with the sense of emotional well-being. | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||||||
| ID登録 | 10.15027/31505 | |||||||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||||||||||
| 開始ページ | ||||||||||||||||||
| 開始ページ | 41 | |||||||||||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 4, p. 41-48, 発行日 2011-03-31 |
|||||||||||||||||
| 旧ID | 31505 | |||||||||||||||||