ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 4号

高校生の生活体験と「生きる力」・生活充実感の関連について

https://doi.org/10.15027/31505
https://doi.org/10.15027/31505
dcaf0d8e-0ace-47ce-a5f8-89b40deba12e
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_4_41.pdf JEducSci_4_41.pdf (572.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 高校生の生活体験と「生きる力」・生活充実感の関連について
言語 ja
タイトル
タイトル What Kinds of Activities are Related with Strongly Development? : Relation between the Zest for Living and Everyday Activities in High School Students.
言語 en
作成者 高橋, 智子

× 高橋, 智子

ja 高橋, 智子

en Takahashi, Tomoko

Search repository
竹嶋, 飛鳥

× 竹嶋, 飛鳥

ja 竹嶋, 飛鳥

en Takeshima, Asuka

Search repository
青木, 多寿子

× 青木, 多寿子

ja 青木, 多寿子

en Aoki, Tazuko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2011 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 everyday activities, the zest for living
主題
主題Scheme Other
主題 the sense of emotional well-being
主題
主題Scheme Other
主題 high school students
主題
主題Scheme Other
主題 生活体験
主題
主題Scheme Other
主題 生きる力
主題
主題Scheme Other
主題 生活充実感
主題
主題Scheme Other
主題 高校生
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to examine the relationship among everyday activities, "the zest for living" and well-being in high school students. We developed an everyday activities scale and the zest for living scale. A total of three hundred and forty-four high school students completed three kinds of questionnaires which measure their everyday activities, the zest for living, and the sense of emotional well-being. The major findings were as follows: (1) It was found that the everyday activities consists of the following four factors; Factor 1: interaction, Factor 2: after school activities, Factor 3: club activities, and Factor 4: playing with friends. (2) It was found that the zest for living consists of five factors. (3) It was shown that the positive relationship between students' everyday activities and the zest for living. (4) It was also found that their everyday activities and the zest for living were positively related with the sense of emotional well-being.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31505
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 41
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 4, p. 41-48, 発行日 2011-03-31
旧ID 31505
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:04:30.531263
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3