ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 3号

教育理解のための基本原理 : 教育の理論と実践の関わりの視点から

https://doi.org/10.15027/30249
https://doi.org/10.15027/30249
545c159a-8008-4fa7-99a0-d7b7e8c7c5a1
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_3_29.pdf JEducSci_3_29.pdf (499.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 教育理解のための基本原理 : 教育の理論と実践の関わりの視点から
言語 ja
タイトル
タイトル Principles for understanding education : Perspectives on theory and practice
言語 en
作成者 ターナー, デイヴィド

× ターナー, デイヴィド

ja ターナー, デイヴィド

en Turner, David

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2010 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 Vygotsky
主題
主題Scheme Other
主題 Comlexity
主題
主題Scheme Other
主題 Causation
主題
主題Scheme Other
主題 Prediction
主題
主題Scheme Other
主題 ヴィゴツキー
主題
主題Scheme Other
主題 複雑性
主題
主題Scheme Other
主題 因果関係
主題
主題Scheme Other
主題 予測
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 In this paper, I want to set out the main principles that I think should underpin our understanding of education. I have set these out in my book, Theory and Practice of Education (Turner, 2007). And central to my concerns are three basic observations: 1) Education is normally directed to the future, not driven by the past, 2) In education, prediction is an uncertain business, and 3) Education is a social process. Putting those three observations together, we can come to a view that Vygotsky viewed people as complex systems with multiple feedback loops (although he did not have the advantage of complexity theory to frame his work). This leads to a very specific difficulty in studying education, because the prediction of outcomes for individuals is subject to the butterfly effect, and consequently impossible. However, in complex systems patterns do arise, and understanding those patterns can lead us to a new understanding of education as a process that is directed towards the future.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 訳: 樋口 聡
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/30249
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 29
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 3, p. 29-36, 発行日 2010-03-31
旧ID 30249
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:02:42.068198
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3