WEKO3
アイテム
教育理解のための基本原理 : 教育の理論と実践の関わりの視点から
https://doi.org/10.15027/30249
https://doi.org/10.15027/30249545c159a-8008-4fa7-99a0-d7b7e8c7c5a1
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 教育理解のための基本原理 : 教育の理論と実践の関わりの視点から | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | Principles for understanding education : Perspectives on theory and practice | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 作成者 |
ターナー, デイヴィド
× ターナー, デイヴィド
|
|||||||||
| アクセス権 | ||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
| 権利情報 | ||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2010 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Vygotsky | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Comlexity | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Causation | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Prediction | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | ヴィゴツキー | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 複雑性 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 因果関係 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 予測 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||
| 主題 | 370 | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述 | In this paper, I want to set out the main principles that I think should underpin our understanding of education. I have set these out in my book, Theory and Practice of Education (Turner, 2007). And central to my concerns are three basic observations: 1) Education is normally directed to the future, not driven by the past, 2) In education, prediction is an uncertain business, and 3) Education is a social process. Putting those three observations together, we can come to a view that Vygotsky viewed people as complex systems with multiple feedback loops (although he did not have the advantage of complexity theory to frame his work). This leads to a very specific difficulty in studying education, because the prediction of outcomes for individuals is subject to the butterfly effect, and consequently impossible. However, in complex systems patterns do arise, and understanding those patterns can lead us to a new understanding of education as a process that is directed towards the future. | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||
| 内容記述 | 訳: 樋口 聡 | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.15027/30249 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||
| 開始ページ | ||||||||||
| 開始ページ | 29 | |||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 3, p. 29-36, 発行日 2010-03-31 |
|||||||||
| 旧ID | 30249 | |||||||||