| Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
| 公開日 |
2023-03-18 |
| タイトル |
|
|
タイトル |
家族成員の相互関係と児童の自尊感情との関係 : 家庭科「家庭生活と家族」の領域におけるアサーション・トレーニングの効果 |
|
言語 |
ja |
| タイトル |
|
|
タイトル |
The relationship among family members and elementary school chi1dren's self-esteem : The effects of assertion skills training |
|
言語 |
en |
| 作成者 |
加藤, 佳子
前田, 健一
西, 敦子
江村, 理奈
目久田, 純一
森, 敏明
|
| アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
| 権利情報 |
|
|
権利情報 |
Copyright (c) 2009 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
relationship among family members |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
assertive behavior |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
elementary school children |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
self-esteem |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
家族成員の相互関係 |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
アサーション行動 |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
小学生 |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
自尊感情 |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
| 内容記述 |
|
|
内容記述 |
The purpose of this study was to investigate the effects of class-wide assertion skills training on elementary school children's self-esteem and assertive behaviors in their family. In five school hours of home economics, thirty-eight fifth grade children (20 boys and 18 girls) learned the significance of assertion and practiced assertive behaviors for family members. They completed questionnaires about self-esteem, relationship of family members, and assertive behaviors at the beginning and the end of the training.. There were some differences in the assertive behaviors in accordance with different level of relationship of family members. The several assertive behaviors and the self-esteem concerning family and friends increased as the results of training. |
|
言語 |
en |
| 出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 |
| 言語 |
|
|
言語 |
jpn |
| 資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
| 出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
| ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/30293 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
| 収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1883-8200 |
| 収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA1244667X |
| 開始ページ |
|
|
開始ページ |
39 |
| 書誌情報 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
号 2,
p. 39-49,
発行日 2009-03-31
|
| 旧ID |
30293 |