ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 1号

子どものための哲学:歴史・概念・方法 <フォーラム>

https://doi.org/10.15027/30242
https://doi.org/10.15027/30242
8e357aea-6b4e-4b18-afda-f29a7cfe1a1c
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_1_143.pdf JEducSci_1_143.pdf (368.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 子どものための哲学:歴史・概念・方法 <フォーラム>
言語 ja
タイトル
タイトル Philosophy for Children : Introductory Remarks <Forum>
言語 en
作成者 ファン・デル・レーウ, カレル

× ファン・デル・レーウ, カレル

ja ファン・デル・レーウ, カレル

en van der Leeuw, Karel

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2007 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 Philosophy
主題
主題Scheme Other
主題 Philosophy for children
主題
主題Scheme Other
主題 Dialogue
主題
主題Scheme Other
主題 EIementary school education
主題
主題Scheme Other
主題 哲学
主題
主題Scheme Other
主題 子どものための哲学
主題
主題Scheme Other
主題 対話
主題
主題Scheme Other
主題 小学校教育
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Philosophy for children - the conduct of philosophical dialogues in the classroom in elementary school and junior high school - is in its fourth decade since Matthew Lipman of Montclair State University introduced it in the seventies. Begun as logical training in the first place and on a limited scale, it has since widened in scope and perspective and become a world wide movement. If philosophy is the collective exploration of our common world of experience it is evidently of importance in education. In this article I will argue that doing philosophy is an excellent means to further autonomous thinking, which is all the more important because education takes ever more time. Philosophical discussion stimulates not only analytical skills, but also questioning, speculation, and social skills in the co-operative effort to find answers to important questions. The article further goes into the means of introducing philosophical topics in the classroom: by means of stories, or even by introducing objects into the classroom. And, finally, it discusses the scope of problems which can be discussed in the classroom, which is much wider than would seem at first view. A short list of literature on the subject is added.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/30242
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 143
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 1, p. 143-149, 発行日 2007-09-01
旧ID 30242
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:00:25.320572
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3