WEKO3
アイテム
子どものための哲学:歴史・概念・方法 <フォーラム>
https://doi.org/10.15027/30242
https://doi.org/10.15027/302428e357aea-6b4e-4b18-afda-f29a7cfe1a1c
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 子どものための哲学:歴史・概念・方法 <フォーラム> | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | Philosophy for Children : Introductory Remarks <Forum> | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 作成者 |
ファン・デル・レーウ, カレル
× ファン・デル・レーウ, カレル
|
|||||||||
| アクセス権 | ||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
| 権利情報 | ||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2007 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Philosophy | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Philosophy for children | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Dialogue | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | EIementary school education | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 哲学 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 子どものための哲学 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 対話 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 小学校教育 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||
| 主題 | 370 | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述 | Philosophy for children - the conduct of philosophical dialogues in the classroom in elementary school and junior high school - is in its fourth decade since Matthew Lipman of Montclair State University introduced it in the seventies. Begun as logical training in the first place and on a limited scale, it has since widened in scope and perspective and become a world wide movement. If philosophy is the collective exploration of our common world of experience it is evidently of importance in education. In this article I will argue that doing philosophy is an excellent means to further autonomous thinking, which is all the more important because education takes ever more time. Philosophical discussion stimulates not only analytical skills, but also questioning, speculation, and social skills in the co-operative effort to find answers to important questions. The article further goes into the means of introducing philosophical topics in the classroom: by means of stories, or even by introducing objects into the classroom. And, finally, it discusses the scope of problems which can be discussed in the classroom, which is much wider than would seem at first view. A short list of literature on the subject is added. | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座 | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.15027/30242 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA1244667X | |||||||||
| 開始ページ | ||||||||||
| 開始ページ | 143 | |||||||||
| 書誌情報 |
学習開発学研究 Journal of Learning Science 号 1, p. 143-149, 発行日 2007-09-01 |
|||||||||
| 旧ID | 30242 | |||||||||