ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 1号

スイスにおける学校改革 <フォーラム>

https://doi.org/10.15027/30241
https://doi.org/10.15027/30241
6749ec18-43f3-4c7c-a436-6c740ac8e895
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_1_133.pdf JEducSci_1_133.pdf (593.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル スイスにおける学校改革 <フォーラム>
言語 ja
タイトル
タイトル School Reform in Switzerland <Forum>
言語 en
作成者 エルカース, ユルゲン

× エルカース, ユルゲン

ja エルカース, ユルゲン

en Oelkers, Jurgen

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2007 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 School reform
主題
主題Scheme Other
主題 Supervision
主題
主題Scheme Other
主題 New tools for teaching
主題
主題Scheme Other
主題 Self teaching at school
主題
主題Scheme Other
主題 学校改革
主題
主題Scheme Other
主題 指揮監督
主題
主題Scheme Other
主題 新しい教授手法
主題
主題Scheme Other
主題 学校での自己教育
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Switzerland has not a central administration of the school system. Actually it is hard to say that there is "one" system of schooling. All the 26 cantons have at least in parts different forms of public schools. That means school-reform is not primarily a national affair. So the article deals with reforms in the Canton of Zurich. The Canton had a leading role in the development of schools since 19th century. The actual reform started in the year of 1995 when the educational politics underwent a drastic change. There are seven fundamental maxims behind the diverse projects. The article discusses three of them: School autonomy, supervision of schools and new tools for teaching and school development. One of the tools is an experiment in self-teaching which is analyzed at the end of the article.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/30241
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 133
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 1, p. 133-142, 発行日 2007-09-01
旧ID 30241
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:00:16.644913
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3