ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 1号

図画工作科心象表現活動における児童の創造的な造形的イメージの広がりを導く図工教師の発話行為 : 教師と児童の言語的やりとりのカテゴリー化と解釈的分析を用いての検討

https://doi.org/10.15027/30240
https://doi.org/10.15027/30240
1311c10f-fa8b-4a59-a98c-ddcc596b9d63
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_1_121.pdf JEducSci_1_121.pdf (578.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 図画工作科心象表現活動における児童の創造的な造形的イメージの広がりを導く図工教師の発話行為 : 教師と児童の言語的やりとりのカテゴリー化と解釈的分析を用いての検討
言語 ja
タイトル
タイトル Coding and Interpretive Analysis of Verbal Interactions between Elementary School Teacher and Children in Art Classes
言語 en
作成者 若山, 育代

× 若山, 育代

ja 若山, 育代

en Wakayama, Ikuyo

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2007 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 Verbal interactions
主題
主題Scheme Other
主題 Enriching visual image
主題
主題Scheme Other
主題 Art class
主題
主題Scheme Other
主題 Elementary school
主題
主題Scheme Other
主題 図工教師と児童のやりとり
主題
主題Scheme Other
主題 造形的イメージの広がりと深まり
主題
主題Scheme Other
主題 小学校図画工作
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to investigate what type of verbal interactions between two art teachers of elementary schools and children enrich children's visual images for formation activity. Teacher and children's verbal interactions in second-grade and sixth-grade art classes were observed and analyzed in terms of coding and interpretive analysis. The results of this study indicated that teacher and children's verbal interactions could be classified into the following five types; "teacher-directed", "children-directed", "example presentation", "image enlarging", and "receptive". These verbal interactions would give children the opportunity to enrich and deepen their visual images which would play an important role for formation activity in art classes. These findings also suggested that verbal interactions would have the effects to facilitate "association" and "integration" of concepts on children's formative activity.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/30240
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 121
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 1, p. 121-131, 発行日 2007-09-01
旧ID 30240
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:00:07.666185
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3